افزایش چهار مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در تهران/ تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن در ۱۰ روز آینده

استاندار تهران از افزایش چهار مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در تهران خبر داد وگفت: تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن در ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد.

افزایش چهار مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن در تهران/ تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن در ۱۰ روز آینده

به گزارش ممتاز نیوز، انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: نظام برخورداری شهروندان استان از خدمات پایه نسبت به همه استان ها پایین تر است. اگر در استان های دیگر هر ۱۰۰۰ روستایی یک خانه بهداشت دارند در تهران هر ۲۰۰۰ روستایی از یک خانه بهداشت برخوردار هستند. رشد جمعیت به تناسب نیازها و امکانات نیست و الان تهران با این وضعیت مواجه است.

استاندار تهران اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک بیمارستان قلب شریعتی در شهر تهران ساخته شده ولی الان با تلاش های صورت گرفته شاهد گسترش بیمارستان تجریش و مهدی کلینیک به عنوان نمونه هایی از اقدامات صورت گرفته هستیم و هیچ گونه مشکلی در تامین آن نیز نداریم. در حال حاضر در شهرهای فیروزکوه و دماوند بیش از ۷۱ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند.

وی افزود: کل آمارها با شیب خوبی در حال نزول است که باید آن را حفظ و سرعتش را بیشتر کنیم. دلیل این اتفاق افزایش واکسیناسیون، تعطیلی یک هفته ای و رعایت پروتکل ها بوده است که باید مراقبت شود تا وارد پیک ششم نشویم و با رهگیری، فاصله گذاری، رعایت بهداشت فردی و جمعی این موضوع امکان پذیر است. در آستانه بازگشایی مدارس استانداردسازی سرویس های بهداشتی و افزایش بودجه سرانه باید در دستور کار قرار بگیرد.

بندپی اضافه کرد: کاهش ۱۴ درصد در فوتی ها و ۱۶ درصدی در سرپایی ها را شاهدیم و بیماران بستری عادی در بخش عادی ۱۶.۸ درصد کاهش داشته اند. در حال حاضر ۶۶۴۹ بیمار بستری در تهران داریم که اگر روند کاهشی در هفته آینده داشته باشیم بستری عادی و ویژه هم کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: در استان تهران روند واکسیناسیون را تسریع و مقرر شده است که از فردا ظرفیت به دو برابر افزایش یابد که در این زمینه آمادگی لازم وجود دارد. تا امروز ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده که ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دز اول و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم دز دوم را دریافت کرده اند. در حال حاضر ۳۲۴ مرکز تجمیعی داریم. از روز سه شنبه ۱۶۰ ایستگاه در بیمارستان های خصوصی فعال خواهد شد و هلال احمر ۷ مرکز که نیروی واکسیناتور ثابت دارند در اختیار قرار خواهد داد.

استاندار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران علاوه بر مراکزی در اختیار دانشگاه است فردا لیست مراکز مستقل خود را اعلام می کند. مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی ۱۰ مرکز را در اختیار قرار خواهند داد. مقرر شد که هیچ محدودیت سنی در مراکز قایل نشوند و افراد بالای ۱۸ سال پذیرش شوند مگر اینکه جمعیت زیادی در آن مرکز حضور داشته باشند.

بندپی تصریح کرد: با افزایش  مراکز و بسیج همه امکانات و ظرفیت ها از فردا پای کار خواهند بود تا روزانه ۷۰۰ هزار واکسن طی ۱۰روز تزریق شود. چهار مرکز شبانه روزی و خودرویی به مراکز واکسیناسیون اضافه خواهد شد. با این چهار مرکز جدید ۱۲ مرکز شبانه روزی داریم که واکسیناسیون انجام می دهند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.