افزایش ۱۲.۷ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی گفت: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بود که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

افزایش ۱۲.۷ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال گذشته

به گزارش ممتاز نیوز، علی‌اکبر نژادعلی، در برنامه صف اول با اشاره به وضعیت مصرف سوخت در کشور اظهار کرد: متوسط مصرف بنزین در فروردین امسال روزانه ۱۰۹ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱۰ میلیون لیتر بود که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی افزود: مصرف گازوئیل در فروردین امسال ۹۹ میلیون لیتر در روز بود که تقریباً معادل مدت مشابه سال گذشته است ولی در ۴۵ روز ابتدای سال ۱۴۰۲ میانگین مصرف گازوئیل ۱۰۲ میلیون لیتر بوده است و نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ حدود ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

نژادعلی گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته ۲۳.۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است اما در سال جاری این عدد به ۲۴ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. البته امکان افزایش مصرف به ۳۵ میلیون متر مکعب نیز وجود دارد که می‌تواند به میزان ۱۱ میلیون لیتر در روز در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی کند.

انتهای پیام


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.