افزایش ۱۵ درصدی برداشت خرما در استان هرمزگان

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: امسال ۱۹۶ هزار تن خرما از ۳۸ هزار هکتار از نخلستان‌های این استان برداشت شد.

افزایش ۱۵ درصدی برداشت خرما در استان هرمزگان

به گزارش ممتاز نیوز، محمد رضا شیخ‌زاده افزود: برداشت خرما در استان هرمزگان امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته، که علت آن باردهی نخیلات جوان بوده است.

وی بیان کرد: برداشت خرما از خردادماه با آلومهتری در میناب آغاز و تا نیمه شهریوماه ادامه دارد البته یک رقم آن به نام پیارُم حاجی آباد در آبان‌ماه به عمل می‌آید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: «پیارُم»، «خاصویی»، «مُرداسَنگ»، «خِنیزی»، «شاهانی»، «دیری»، «کریته»، «زَرد»، «مُضافتی»، «آلومِهتری» و «هَلیلی» بیشترین و مرغوب‌ترین ارقام تولیدی خرما در استان هرمزگان هستند اما محصول «پیارُم» که به خرمای شکلاتی معروف بوده، از کیفیت و ارزش صادراتی بالایی برخوردار است.

شیخ زاده ادامه داد: بیشترین میزان سطح زیرکشت خرما در هرمزگان مربوط به شهرستان‌های میناب، رودان، بندرعباس و سیریک است.

وی همچنین به افزایش ۴۵ درصدی صادرات خرما در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان صادرات خرمای استان در سال گذشته ۴۰ هزار تُن به ارزش ۸۵ میلیون دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به ۴۵ هزار تُن افزایش یابد.

این مسوول ادامه داد: بازار هدف خرمای هرمزگان، استان‌های تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و یزد و صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مالزی، امارات، ترکیه، پاکستان، هند و روسیه است.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.