افزایش ۳۲درصدی فروش رنو به ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش ۳۲درصدی فروش رنو به ایران

افزایش ۳۲درصدی فروش رنو به ایران

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه از افزایش ۳۲درصدی فروش خود به ایران در دسامبر ۲۰۲۴ خبر داد و اعلام کرد در ۱۲ماهه سال ۲۰۲۴ نیز بالغ بر ۳۶ هزار دستگاه از محصولات خود را در بازار ایران به فروش رسانده است.

به گزارش ممتازنیوز، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فروش این شرکت به ایران در آخرین ماه سال ۲۰۲۴ با رشد قابل توجه ۳۲درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.
فروش این خودروساز فرانسوی به ایران در نوامبر ۲۰۲۴ بالغ بر ۱۶۰۰ دستگاه بود. این رقم در ماه دسامبر به ۲۱۱۸ دستگاه افزایش یافته است.
فروش ماهانه رنو به ایران از اوت ۲۰۲۴ روندی صعودی در پیش گرفته و بیش از ۲ برابر شده است.
میزان فروش محصولات رنو به ایران طی ماههای ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۴ به‌ترتیب ۳ هزار و ۶۱۵ دستگاه، ۷ هزار و ۸۵ دستگاه، ۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه، ۴ هزار و ۲ دستگاه، ۲ هزار و ۵۸۰ دستگاه، ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه، یک هزار و ۷۵۰ دستگاه،‌ ۷۰۰ دستگاه، ۸۵۰ دستگاه، ۱۲۰۰ دستگاه، ۱۶۰۰ دستگاه و ۲۱۱۸ دستگاه بوده است.
کل فروش رنو به ایران در سال ۲۰۲۴ بالغ بر ۳۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶۴ درصدی داشته است. رنو در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.
پیش از اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران که از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا گذاشته شد فروش رنو به ایران به‌طور متوسط ۹ تا ۱۰ هزار دستگاه در ماه بود.
به گزارش تسنیم، خودرو لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال۹۰ و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.
این شرکت فرانسوی در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۹۳ هزار و ۶۲۶ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود که این رقم در سال ۲۰۱۲ با افزایش ۶٫۷ درصدی به ۱۰۰ هزار و ۷۸۳ دستگاه رسید.
فروش جهانی رنو در ماه دسامبر ۲۰۲۴ با رشد ۲۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۶۱ هزار دستگاه رسیده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.