افزایش ۱۷ درصدی تولید آبزیان در کشور

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

SEYED MADYAR SHOJAEIFAR (36).jpg

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی‌پروری و ماهیان آب شیرین وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بالغ بر ۲۸۵ هزار تن ماهی در بخش آبزی‌پروری تولید شد که این مقدار نسبت iبه سال قبل رشدی ۱۷ درصد داشته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه سمنان، مرتضی افراسیابی با اشاره iبه ضرورت توجه کیفی iبه تولیدات این بخش تصریح کرد: افزایش کیفیت و iبهره‌وری از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که در جهتی برنامه پنجم پیگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید آبزی‌پروری در آینده iبه یک میلیون تن در سال افزایش یابد.

افراسیابی افزود: در مجموع بالغ بر ۶۰ هزار تن صادرات در بخش منابع آبزی‌پروری کشور صورت گرفته و در بخش ماهیان گرمابی عمده صادرات iبه کشور عراق ، آذربایجان و ارمنستان بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی‌پروری و ماهیان آب شیرین وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۸۰۰۰ تنی میگو در سال قبل خبر داد و پیش‌بینی کرد: امسال بالغ بر ۱۲ هزار تن میگو در کشور تولید شود.

وی در پاسخ iبه اینکه با وجود کم آبی در استان سمنان، توسعه آبزی پروری در این استان چه توجیهی دارد؟ افزود: استان سمنان از استان‌های کم آب کشور و در حاشیه کویر قرار گرفته لذا پرورش ماهی “تیلاپیا” که ماهی مقاوم در شرایط کم آبی، بی آبی و شوری است در برنامه کار این استان قرار دارد و مقدمات و رایزنی‌ها صورت گرفته است.

افراسیابی افزود: با توجه iبه اینکه این ماهی نوع غیر بومی است که اگر iبه درستی مدیریت شود نه تنها در استان سمنان بلکه در کل کشور در زمینه آبزی‌پروری می‌تواند تحول ایجاد کند.

مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی‌پروری و ماهیان آب شیرین وزارت جهاد کشاورزی عمده‌ترین مشکل بخش شیلات را بحث اصلاح ژنتیک عنوان و خاطر نشان کرد: اصلاح ژنتیک در بخش ماهیان سرد آبی و گرمابی بسیار iبها بر و وقت‌بر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.