افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس, زنگ مهر را روحانی به صدا در می آورد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش ۲۵درصدی نرخ سرویس مدارس،نواخته شدن زنگ مهر به دست رئیس جمهور،بکارگیری ۱۵ هزار معلم برای دانش آموزان عشایری،تحصیل بیش از هفت و نیم میلیون دانش آموز ابتدایی،انتخاب رشته از پایه ۹ برای دانش آموزان از مهمترین خبرها آموزش و پرورش در این هفته بود

خبراقتصادی:به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از ۱۰ روز دیگر سال تحصیلی ۹۳-۹۲ آغاز می گردد و این روزها دانش آموزان در تکاپوی خرید کیف و کفش و لوازم التحریر و مسوولان آموزش و پرورش نیز مسوول آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی دیگر می باشند.

امسال قرار است بیش از ۷٫۵ میلیون دانش آموز ابتدایی و پیش دبستانی سال تحصیلی تازه را آغاز کنند و به نقل از فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش طی ۳ سال قبل از ۱۲۰  هزار کودک بازمانده از تحصیل بیش از ۶۰ هزار کودک را شناسایی  و جذب کنیم.

او توضیح داده است که تا پایان برنامه پنجم توسعه نزدیک به ۱۰۰ درصد کودکان لازم التعلیم تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند.

افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس

سرویس های مدارس در هر سال با توجه به افزایش قیمت حمل و نقل عمومی گران می گردد که سهم امسال این افزایش به سقف ۱۰ تا ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته احمد رضا ایمانی رئیس  گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران براساس مصوبه شورای شهر تهران سرویسهای مدارس می توانند تا سقف ۳۱٫۵ درصد نسبت به قیمت سال قبل، نرخهای خود را افزایش دهند.

اما با توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان، کارگروه سرویس مدارس آموزش و پرورش شهر تهران به این نتیجه رسید که نرخ سرویس مدارس را از صفر تا ۲۵ درصد در مناطق مختلف شهر تهران افزایش دهد.

وی توضیح داده است: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی تازهدر مناطق جنوبی شهر تا ۱۵ درصد، در مناطق مرکزی تا ۲۰ درصد و در مناطق شمالی شهر تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش بینی می گردد برای سال تحصیلی تازه ۱۱۰ هزار دانش آموز از سرویس مدرسه استفاده کنند و ۱۷ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس به عنوان سرویس مدرسه خدمات دهی می کنند.

روحانی زنگ مهر را به صدا در می آورد

بالاخره پس از حرف و حدیثهای فراوان برای حضور یا عدم حضور رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس، این هفته سرپرست آموزش و پرورش از حضور قطعی حسن روحانی در این مراسم خبر داد.

علی اصغر فانی گفت که با توجه به اهمیتی که رئیس جمهور به آموزش و پرورش می دهند، قرار است ابتدا در مراسم نواختن زنگ مهر حضور داشته و پس از این مراسم عازم فرودگاه برای سفر به نیویورک شود.

سرپرست آموزش و پرورش همچنین دربارهٔ ساماندهی نیروی انسانی توضیح داده است: تعداد اشخاصی که از رانندگان به عنوان معلم استفاده می شده است، بسیار نبوده اما اکثریت این اشخاص خارج شده اند ضمن آنکه سیاست جدی ما بهسازی نیروی انسانی به ویژه در مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش است. البته در حال حاضر آمار دقیقی ندارم اما آنچه که می دانم تعداد آنها بسیار نبوده و اکثریت آنها دیگر معلم نیستند.

انتخاب رشته به پایه نهم رسید

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر از انتخاب رشته دانش آموزان نظام تازه از پایه ۹ متوسطه داده است.

به گفته ابراهیم سحرخیز، با اجرای نظام تازه آموزشی باید ماهیت و نحوه هدایت تحصیلی دانش اموزان تغییر و استعدادهای دانش آموز از مقطع ابتدایی شناسایی شود و در نهایت در دوره متوسطه دانش آموز بداند که می خواهد در چه رشته ای تحصیل کند.

وی توضیح داده است: با اجرای نظام تازه آموزشی ۶٫۳٫۳، دانش اموزان از آغاز مقطع متوسطه دوم رشته های تخصصی مورد نظر خود را می خوانند و انتخاب رشته در کلاس نهم انجام می گردد.

با این اوصاف دانش آموزانی که امسال در مقطع هفتم درس می خوانند، از دو سال دیگر باید رشته مورد نظرشان را در کلاس ۹ انتخاب کنند.

۱۵ هزار معلم برای دانش آموزان عشایری

همزمان با آغاز سال تحصیلی قرار است ۱۵ هزار معلم به دانش اموزان عشایری در مناطق مختلف ایران درس دهند.

این را مدیر کل دفتر امور مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر گفته و اعلام کرده است: در سال تحصیلی تازه ۱۵ هزار معلم برای ۱۷۰ هزار دانش آموزان عشایری ساماندهی شده اند.

به گفته شکیبافر، برای سال تحصیلی تازه، ۱۷۰ هزار دانش آموز عشایری شناسایی شده است که ۱۲۷ هزار نفر آنها ابتدایی، ۲۳ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و سوم مشغول به تحصیل می شوند.

او هوشمندسازی مدارس عشایر را ضروری دانسته و گفته است: وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس عشایری در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان و برای تامین تجهیزاتی همچون تخته سیاه، چادر و … تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به ما اختصاص داده است.

در حال حاضر استانهای کرمان،خوزستان، فارس و آذربایجان غربی بیشترین دانش آموز عشایر را دارند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.