افشاردوست: نمی‌دانم سبب غیبت ولاسکو چیست/ نمی‌توان انتظار نتایج خارق‌العاده داشت

۱۲م آذر ،

8-86.jpg

دبیر فدراسیون والیبال می‌گوید که نمی‌داند خولیو ولاسکو به چه سببی در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی والیبال شرکت نکرده است.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ سبب شرکت نکردن خولیو ولاسکو در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی اظهار کرد: من با او تلفنی صحبت نکردم و نمی‌دانم که چرا به لوزان نرفته است. معمولا سرمربیان تیم‌های حاضر در لیگ جهانی هم در این مراسم شرکت می‌کنند تا از نزدیک شاهد قرعه‌کشی باشند. قرار بود که ولاسکو در این مراسم حضور پیدا کند اما اینکه به چه سبب غایب بوده را نمی‌دانم.

وی در واکنش به این پرسش که آیا احتمال دارد که او دیگر به ایران بازنگردد چرا که قراردادش به پایان رسیده و در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی هم حضور پیدا نکرده است؟ خاطرنشان کرد: اصلا مشکلی وجود ندارد. هیچ نگرانی نداشته باشید. ولاسکو با ما قطع همکاری نکرده و اسفندماه برای رقابت‌های پلی‌آف لیگ در ایران خواهد بود. او مشکلی برای تمدید قرارداد ندارد. مذاکرات مقدماتی انجام شده و برای ادامه حضورش در ایران به قطعیت رسیده‌ایم. او مشکلی برای امضای قرارداد ندارد و به محض اینکه وارد ایران شود آن را امضا می‌کند.

وی افزود: ما هم مشکلی برای تامین دستمزد ولاسکو نداریم. بعد از این همه تلاش اجازه نمی‌دهیم که به راحتی موفقیت‌های والیبال نیمه تمام بماند. ولاسکو با آمدنش به ایران موفقیت‌های ما را تکمیل کرد. نتایجی که گرفتیم حاصل کار مداوم ۱۶ – ۱۷ سال قبل است. نمی‌گذاریم به سبب شرایط سخت ارزی این همه تلاش از بین برود. همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا او را نگه داریم.

دبیر فدراسیون والیبال دربارهٔ هم‌گروه شدن ایران با روسیه، کوبا، ایتالیا، آلمان و صربستان در لیگ جهانی به ایسنا گفت: این تیم‌ها واقعا حریفان سختی می باشند. کادر فنی و بازیکنان کار دشواری دارند. جوان بودن تیم و کم‌تجربگی سختی کار ما را دوچندان می‌کند. همه تلاش و هم و غم فدراسیون این است که شرایط مناسبی را فراهم کنند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

وی افزود: همه تیم‌های شرکت کننده در لیگ جهانی برترین‌های دنیا می باشند اما بعضی از آن‌ها عنوان‌دارتر می باشند و سابقه خوبی دارند و توانسته‌اند نتایج مطلوبی بگیرند. اما ما هم انگیزه داریم و می‌خواهیم خودمان را تثبیت کنیم. اولین حضور ایران مصادف است با ماندن در لیگ جهانی والیبال. برنامه فدراسیون این است که جایگاه‌مان را تثبیت کنیم و برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ درس یاد بگیریم.

افشاردوست در پاسخ به این پرسش که کسب چه نتیجه‌ای برای تیم ملی والیبال مطلوب است یادآور شد: انتظارات در حیطه ورزش باید عقلانی باشد. عقل حکم می‌کند که به دنبال تثبیت جایگاه باشیم. البته می‌توان نیم نگاهی هم به برد داشت. علاقه‌مندان باید بدانند که ما یک تیم جوان هستیم و نمی‌توان انتظار نتایج خارق‌العاده را داشت. البته برنامه کسب نتایج خوب است اما اگر به این هدف نرسیم سبب بر ضعف ما نیست. بلکه ناشی از بی‌تجربگی است.

دبیر فدراسیون والیبال در پایان از مسئولان ورزش خواست تا حمایت همه جانبه‌ای از تیم ملی داشته باشند و یادآور شد: وزارت ورزش همیشه به فدراسیون والیبال لطف داشته و امکانات مورد نیاز را تامین کرده است. ما برای برگزاری لیگ جهانی باید سالن‌ها را طبق استانداردهای خاص تجهیز کنیم. انتظار این است که در بعد سخت‌افزاری در هر استان امکانات استانداردی به عنوان خانه والیبال داشته باشیم تا بتوانیم در سال‌های آینده میزبانی لیگ جهانی را به خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.