افشای فیلمی از کشتار مردم الحوله+فیلم

تروریست‌های سوریه تصاویری از اتفاقات الحوله سوریه برای سفارت یک دولت اروپایی در دمشق ارسال کردند تا به عنوان جنایت ارتش سوریه منتشر شود اما طرف اروپایی دریافت انتشار این فیلم جنایت گروهک‌های مسلح و دروغ آنان را آشکار خواهد کرد.
چهار روز پس از جنایت گروهک‌های مسلح در شهر الحوله سوریه، تصاویری از لحظاتی از فعالیت عناصر این گروهک‌ها منتشر شده است،‌ که در نوع خود بسیار روشن‌کننده است.

در این تصاویر که در ذیل امکان مشاهده آن برای کاربران محترم فراهم شده، افراد مسلحی را نشان می‌دهد که برخی از آنان دارای پوشش جلباب (دشداشه) لباس محلی منطقه هستند و در دست آر.پی.جی دارند و براحتی تردد می‌کنند.

«الحقیقه» با انتشار این فیلم، منبع اصلی آن را یک منبع انگلیسی اعلام کرد که مخالفان دمشق آن را تسلیم او در یکی از سفارتخانه‌های غربی در دمشق کرده‌اند که به عنوان حملات ارتش و خمپاره‌باران الحوله در رسانه‌ها منتشر کند.
اما این سفارتخانه پس از مشاهده تصاویر درمی‌یابد که این تصاویر نباید منتشر شود زیرا بیشتر به ضرر مخالفان مسلح خواهد بود تا دولت سوریه.

این تصاویر که در دیلی‌موشن هم منتشر شد، حاوی توضیحاتی است که همان منبع اصلی آن را روی تصاویر درج کرده است و گاه فرد و افراد مسلح و آر.پی.جی آنان را با خطوط قرمز مشخص و نکاتی کلیدی اشاره می‌کند.

مخالفان می‌گویند که به هنگام درگیری، محل درگیری در الحوله هدف خمپاره‌باران ارتش سوریه قرار گرفت اما به گفته منبع اصلی تصاویر، آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، افراد مسلحی هستند که لباس محلی مردم منطقه را پوشیده‌اند و یکی از آنان از آر.پی.جی استفاده می‌کند و پس از شلیک با آرامش به کنار دیوار باز می‌گردد و پناه می‌گیرد در حالی که اگر شهر در حال گلوله باران شدن از طرف ارتش قرار داشت، باقی ماندن در آن نقطه اگر ناممکن نمی‌بود، بی‌شک آن قدر خطرناک می‌بود که فرد مسلح نتواند با آرامش در آن نقطه بماند.

به گفته الحقیقه آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، حقیقت موضوع یعنی درگیری افراد مسلح با ارتش است و بر خلاف تبلیغاتی که مدعی بود ارتش با سلاح سنگین به محل حادثه حمله کرده است، فقط یک درگیری است.

این در حالی است که روز گذشته شبکه خبری بی‌بی‌سی (BBC) تصویری از جسد کفن شده ده‌ها کودک را منتشر و ادعا کرد که این کودکان در حملات توپخانه‌ای ارتش به شهر الحوله کشته شده‌ و آماده دفن‌اند.


عکس جعلی از کشتار سوریه در بی‌بی‌سی

اما طولی نکشید که مارکو دی لائورو عکاسی ایتالیایی، با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز شگفتی و تعجب بی‌حدوحصر خود از دروغ بی‌بی‌سی، اعلام کرد که این عکس متعلق به اوست که ۹ سال پیش در مارس ۲۰۰۳ در عراق گرفته و این عکس نشان‌دهنده جنایت آمریکا در عراق است نه نتیجه حمله ارتش سوریه به مردم.

شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که به محض انتشار این بیانیه، شبکه بی‌بی‌سی بسرعت این عکس را حذف کرد. هر چند که دروغ بزرگ این شبکه باسابقه خبری دیگر بر ملا شده بود.

الحقیقه اعلام کرد که با دیدن تصاویر افراد مسلح در الحوله که با آر.پی.جی مشغول حمله هستند، ما به یاد کشتار دروغ کرم الزیتون می‌افتیم که در آنجا نیز در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند که ارتش سوریه ۲۰۰ نفر را کشته و ۵۰۰ نفر را زخمی کرده است در حالی که ساعاتی بعد روشن شد در درگیری میان عناصر مسلح و ارتش ۴۰ نفر از طرفین کشته شده‌اند و بر خلاف ادعاها، زنان و کودکان کشته نشده‌اند.

این حجم کشتار و سپس این حجم دروغ و بزرگنمایی علیه دولت و ارتش سوریه در حالی رخ می‌دهد که حسین مرتضی مدیر شبکه العالم در سوریه چندی پیش اعلام کرده بود که مخالفان برای نجات خود از شکست‌های متوالی، بزودی دست به انتشار شایعات و دروغ‌هایی خواهند زد.

۴۹۲۶۱

دانلود کشتار مردم الحوله   دانلود کشتار مردم الحوله


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.