اقدامات تازه دولت برای خروج از رکود “تورمی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

یکی از راه‌های خروج از رکود اقتصادی جذب منابع تازه برای سرمایه‌گذاری پروژه‌های تازهی که در سطح اقتصادی کشورمان کاملا مشهود است

محمدرضا پورابراهیمی داورانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اقدامات تازهی که دولت در خصوص خروج تدریجی از رکود اقتصادی انجام داده اثرات مثبت گذاشته است که اگر عملیاتی شود می‌توان تصمیم بهتری در این زمینه گرفت.

وی ادامه داد: در رکود اقتصادی همه عوامل داخلی و همه عوامل خارجی تأثیرگذار می باشند.

وی در ادامه دربارهٔ راه‌های خروج از رکود اقتصادی گفت: چند راه برای خروج از رکود اقتصادی وجود دارد.

یکی از این راه‌ها جذب منابع تازه برای سرمایه‌گذاری پروژه‌های تازهی که در سطح اقتصادی کشورمان کاملا مشهود است مثل نفت، معادن و گردشگری؛ چون این حوزه‌ها بخش‌هایی می باشند که با کمک آنها می توانیم به بخش اقتصادی کشور رونق بدهیم.

وی در ادامه گفت: راه دوم استفاده از ظرفیت‌های نیمه‌کار کشور است که الان حدود ۵۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی زیر ظرفیت کار می‌کنند.

راهکار سوم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دولت است که در این زمینه مصوبات خوبی انجام شد تا بتوانیم با تغییر کاربری برای سازمان‌ها، منابع مورد نیاز آنها را تهیه کنیم تا با فروش پروژه‌شان بخش خصوصی را تأمین کنند.

وی در این خصوص اظهار داشت: این پروژه‌ها باید فعال شود چراکه،راکد ماندن آنها، ادامه رکود اقتصادی است و این کار نیاز به اقدامات دولت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش بودجه اقدامات مهم باید صورت بگیرد که مهم‌ترین آن بحث قانون و مقررات بهبود فضای کسب و کار است که هرچه سریع‌تر باید اجرایی شود.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدام مثبتی  برای خروج از رکود است که امیدواریم در سال آینده تداوم داشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: بخش محدودیت‌های تأمین منابع مالی بخش اثرگذاری است وسلامت‌سازی عملیات اقتصادی از داخل کشور کمک می‌کند تا از رکود خارج شویم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.