اقدامات شهرداری برای راهپیمائی اربعین در تهران/اعلام تمهیدات ترافیکی مسیر راهپیمایی

شهردار منطقه ۲۰ گفت: در راستای تحقق شعار شهردار تهران «کلان شهر تهران الگوی جهان اسلام» تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم راهپیمائی اربعین به عنوان نماد همبستگی آیینی و نمایش یک فرهنگ اصیل عاشورایی در این منطقه انجام شده است.

اقدامات شهرداری برای راهپیمائی اربعین در تهران/اعلام تمهیدات ترافیکی مسیر راهپیمایی

به گزارش ممتاز نیوز، فرهاد افشار در این باره گفت: مراسم اربعین سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط بیماری کرونا با تدابیر لازم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف و خدمات رسانی بهینه به زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و راهپیمایان برگزار می شود.

افشار گفت: شهرداری منطقه ۲۰ همچون سال‌های گذشته میزبان خیل عظیمی از محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و سهولت در تردد شهروندان، تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و ایمنی، تبلیغات فرهنگی و مشارکت های مردمی، پشتیبانی، نرم افزار و فضای مجازی و خبر و اطلاع رسانی برای آماده سازی امکانات رفاهی، خدماتی و تمهیدات امنیتی در مسیر راهپیمائی گفت: به منظور خدمات رسانی به عزاداران حسینی پهنه بندی نواحی ششگانه این منطقه انجام شده است و مسیر اصلی راهپیمائی از تقاطع بزرگراه آزادگان با خیابان فدائیان اسلام، چهار راه چشمه علی، سه راه ورامین و میدان حضرت عبدالعظیم(ع) تعیین شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اجرای تبلیغات محیطی و فضاسازی مسیر پیاده روی گفت: غرفه های پذیرائی و خدمات رسانی شامل سالن استراحت بانوان و آقایان، اتاق مادر کودک واقع در مجتمع نجم خاورمیانه و کانون سمیه، غرفه ویژه امدادرسانی و گمشدگان، غرفه تشریفات و پاسخگویی به سوالات دینی، جایگاه ویژه خبرنگاران و پیش بینی ۸ نیسان یخچال دار برای توزیع آب آشامیدنی به زائران در مسیر پیاده روی از پل آزادگان تا مجموعه قمر بنی هاشم مستقر می شوند.

افشار افزود: هماهنگی با فرمانداری شهرستان ری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت تمامی ارگان های دولتی، هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان و همچنین استفاده از ظرفیت مساجد برای ارائه خدمات به زائران انجام شده است.

وی به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی با نصب پرچم های سیاه و طرح های فرهنگی اشاره کرد و گفت: شستشو و لایروبی انهار، شستشوی مخازن زباله و المان های شهری، پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی، شستشو و نظافت معابر و کرکره تجاری، پل های عابر پیاده و طعمه گذاری و لکه گیری آسفالت در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

افشار ادامه داد: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان ۲۷ دستگاه ماشین آلات(فان)، ۹۰ دستگاه ماشین آلات (بازیافت)، ۴۸ اکیپ معبربان و شهربان، ۱۷ دستگاه ماشین آلات سنگین، ۱۴۸ سرویس بهداشتی پرتابل و ۴ دستگاه مه پاش در طول مسیر مستقر می شوند.

شهردار منطقه ۲۰ به اجرای تمهیدات ترافیکی اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان، اطلاع رسانی درخصوص مسیرهای اتوبوسرانی، ایستگاه‌های مترو شهرری، مسیر راهپیمائی و پارکینگ‌های تعیین شده با استفاده از بنرهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری انجام می شود.

او افزود: به منظور تسهیل در تردد راهپیمایان، توقف خودرو در مسیر خیابان فدائیان اسلام از ساعت ۲۳ روز قبل از مراسم ممنوع است و برخی از مقاطع از جمله میدان سلمان فارسی ورودی به شهید قمی، خیابان قمی در ضلع شرق حرم، خیابان شهید فدائی تقاطع حیدرلو، خیابان هلال احمر تقاطع خیابان سلمان فارسی، شمال به جنوب بزرگراه شهید آوینی ورودی خیابان سلمان فارسی غرب، ورودی خیابان شهدای هجده دی، خیابان کریمی شیرازی، خیابان سلمان فارسی غرب، خیابان شهید زهره وند، ورودی و خروجی خیابان دانش پور، ورودی خیابان یوسفی نژاد، ورودی و خروجی ضلع شمالی میدان قشقائی، خیابان قم ورودی های خیابان شهید پاکدامن، شهید بغدادی، شهید غلامرضا و شهید رجبی و ورودی و خروجی به میدان معلم به وسیله موانع ثابت و متحرک مسدود می شود.

او با اشاره به کاهش سرفاصله زمان قطارها از سوی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و استفاده از پتانسیل کلیه خطوط و اعزام قطارهای فوق العاده برای ارائه خدمات ویژه در ایستگاه‌های مترو شهرری و جوانمرد قصاب گفت: هماهنگی لازم به منظور سرویس رسانی اتوبوس ها و انتقال زائرین به مقاصد تعیین شده از جمله حد فاصل میدان معلم تا سه راه ورامین به مقاصد دولت آباد، پایانه خاوران و میدان خراسان؛ پارکینگ مقابل میدان فرمانداری به مقاصد ۱۳ آبان – نازی آباد – راه آهن –  صالح آباد – خانی آباد – یافت آباد – پایانه خاوران – میدان آزادی – پایانه شمشیری؛ ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به مقاصد باقرشهر و کهریزک و ایستگاه متروی شهرری به مقاصد تورقوزآباد-قمصر- باقرشهر- زمان آباد- مفتح- عباس آباد- جاده نظامی- خزانه- راه آهن- صفائیه – دولت آباد و میدان خراسان انجام شده است.

افشار افزود: به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های شهدای شاملو، سید الشهدا، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره وند آماده سازی شده است.

شهردار منطقه ۲۰ به اعمال محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد و افزود: ۲۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان قرچک، ۵۰ دستگاه اتوبوس از شهرری به مقصد شهرستان ورامین و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس برای انتقال زائرین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا (ع) خدمات رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.