اقدام بدیع یک دانشگاه هندی برای جلوگیری از تقلب در امتحانات

۲۸ آبان ،

12-352.jpg

در پی بحران لو رفتن سوالات امتحانی در ماه می، دانشگاه بمبئی طی یک اقدام بدیع از این پس به جای نسخه کاغذی سوالات، نسخه اینترنتی آن را به مراکز آزمون ارسال می‌کند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشکده‌های حقوق، مهندسی، داروسازی و آموزش، سوالات امتحان میان ترم ماه نوامبر خود را از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه دریافت کردند.

در این دانشگاه ۲۷ دانشجوی حقوق، ۶۱ دانشجوی مهندسی، ۱۸ دانشجوی داروسازی و ۱۲۵ دانشجوی آموزش پذیرفته شده‌اند.

دانشگاه بمبئی، لینک‌های حفاظت شده اینترنتی سوالات را به دانشکده‌ها ارسال می‌کند که این منابع حاوی یک نام کاربری و دو کلمه عبور است که یکی از کلمات عبور جهت دسترسی به پایگاه اینترنتی و دیگری جهت باز کردن سوالات است.

مسوولان این پروژه در گفت‌وگو با پایگاه خبری اینترنتی “ایندین اکسپرس” تاکید کردند که قصد دارند این پروژه را تا پایان سال ۲۰۲۴ در بین تمامی ۶۵۴ دانشجوی دانشکده گسترش دهند.

در حالی که بسیاری از روسای دانشکده‌های دانشگاه بمبئی بر این باورند که این طرح بدون نقص نیست، رییس دانشکده مهندسی دانشگاه “ناوی بمبئی”، می‌افزاید: دانشگاه بمبئی نمی‌تواند ارسال نسخه‌های چاپی سوالات امتحانی را به بسیاری از دانشکده‌های نواحی روستایی، به سبب عدم وجود تجهیزات پیشرفته کامپیوتری، متوقف کند. چرا که این دانشکده‌ها نیازمند اینترنت پر سرعت و دستگاه چاپ جهت دریافت و چاپ سوالات امتحانی در موعد مقرر می باشند.

“راجا دایاکشا” رییس دانشکده حقوق دانشگاه بمبئی گفت: آغاز این طرح به نظر سازمان یافته می‌رسد اما اینکه کمبود کاغذ را جبران کند بسیار مطمئن نیستیم. این سیستم وقت حمل و نقل را به حداقل می‌رساند، ولی باید گفت لو رفتن سوالات در هنگام حمل و نقل رخ نمی‌دهد بلکه سوالات پیش و یا در حین ارسال لو می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. سعید:

    علمی کاربردی که جای درس خوندن نیست اونم همچنین علمی کاربردی که تو هستی دیگه شاهکاره

    اینا فقط فکر پولتون هستن. جیبتون که خالی شد اعصابشون خرد میشه و به بهانه های مختلف از انتخاب واحد و حذف و اضافه گرفته تا کارت ورود به جلسه امتحان جلو پاتون سنگ میندازن

  2. بهاره:

    اینا همه حرفه
    من در دانشگاه علمی کاربردی نگین شهرکرد درس میخونم.
    رییس دانشگاهمون (محمد حسینی پور) هم فقط فکر پوله
    در امتحانات ترم قبل بعضی مراقبها به دانشجوها تقلب میرسوندن تا درس را پاس کنند
    حتی یکی بچه ها با موبایل از جزوه عکس گرفته بود و موبایل را آورده بود سر جلسه. مراقب هم دیدش اما چیزی بهش نگفت
    یکی دیگه مراقب اومد گوشی را ازش گرفت برد پیش رئیس دانشگاه برای صورتجلسه اما خود رئیس دانشگاه اومد گوشی را دانشجو متقلب برگردوند
    اینجوری فقط حق ماها که درس میخونیم ضایع میشه با این مترسکهای سر جلسه

    • نازنین:

      مترسک را خوب اومدی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.