اقدام دولت آمریکا علیه “ابوطالبی” نقض آشکار قرارداد جهانی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک حقوقدان بین‌الملل گفت: اقدام دولت آمریکا علیه نماینده جدید ایران در سازمان ملل، نقض آشکار معاهده مقر و زیر سوال بردن موجودیت این سازمان است.

“یداله عسگری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر سنا و کنگره آمریکا مبنی بر صادر نکردن روادید از سوی این کشور برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل، اظهار داشت: به موجب موافقتنامه مقر”headquarters agreement” که بین دولت آمریکا و سازمان ملل متحد مقرر شده این دولت نه تنها حق ممانعت از حضور نمایندگان کشورهای دیگر به سازمان ملل را ندارد بلکه تعهداتی نیز در قبال مراقبت و امنیت از آنها نیز برعهده دارد.
 
وی ادامه داد: قطعا اقدام دولت آمریکا علیه نماینده جدید ایران در سازمان ملل نقض آشکار معاهده مقر است، بنابراین نه تنها ایران بلکه خود سازمان ملل باید این امر را مورد پیگیری قرار دهد.
 
عسگری با تاکید بر اهمیت پیگیری حقوقی عدم صدور روادید از سوی آمریکا برای نماینده کشورمان در سازمان ملل تصریح کرد: سازمان ملل متحد به عنوان طرف معاهده و ذی‌نفع اصلی باید به پیگیری حقوقی این موضوع بپردازد چراکه در غیر این صورت استقلال و موجودیت این سازمان زیر سوال خواهد رفت.
 
این حقوقدان بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد نباید اجازه اعمال مسائل داخلی دولت آمریکا را در خصوص حقوق و تعهدات سایر ملت‌ها بپذیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.