اقدام عجیب گرجستان علیه هکر روس

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دولت گرجستان در اقدامی بی‌سابقه تصاویر و اطلاعات مفصلی از یک هکر روس که بارها اطلاعات محرمانه این کشور را iبه سرقت برده بود، منتشر نمود.
به گزارش تفسیری فارس iبه نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دادگستری گرجستان، این هکر روس در این تصاویر لحظاتی پیش از قطع نمودن ارتباط رایانه خود با اینترنت ملاحظه می گردد.
وزارت دادگستری گرجستان مدعی است این هکر روس بارها و بارها اطلاعات وزارتخانه های مختلف این کشور و همین طور داده های محرمانه بانک ها، پارلمان و چند سازمان غیردولتی در گرجستان را سرقت نموده است.
سابقه بعضی از این حملات iبه سال ۲۰۰۸ و وقت درگیری محدود نظامی میان دو کشور برمی گردد. در آن وقت موجی گسترده از حملات سایبری هم بر علیه گرجستان اجرا شد.
وی با طراحی انواع بدافزار آنها را برای حمله iبه نهادهای دولتی و خصوصی در گرجستان در اختیار هکرهایی در روسیه و آلمان هم قرار داده بود. این هکر با تله کارشناسان امنیتی دولت گرجستان iبه دام افتاد.
وی که تصور می نمود فایلی حاوی اطلاعات محرمانه دانلود نموده در عمل یک برنامه جاسوسی را از دولت گرجستان دریافت نموده بود که منجر iبه افشای اطلاعات شخصی وی شده بود.
این هکر دامنه فعالیت های خود را از سال ۲۰۱۱ شدت بخشیده و توانسته بود با استفاده از بدافزارهای خطرناک بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ رایانه را در نهادهای حساس دولتی آلوده کند. وی از این طریق یک شبکه بوت نت موسوم iبه Georbo راه اندازی نموده بود.
وی در تلاش بود اسناد ورد و پی دی اف که حاوی لغاتی مانند روسیه، آمریکا، ناتو و سیا بودند را شناسایی کند. بدافزارهای وی قادر iبه ضبط صدا و عکس گرفتن از رایانه های کاربران هم بودند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.