الحاق دوتبصره به قانون استخدامی معلمان حق‌التدریسی

در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش تصویب شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ طبق این طرح دو تبصره ۸ و ۹ ماده ۱۷ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش اصلاحی مصوب ۷ دی ۱۳۸۹ الحاق شد که بر اساس آن احکام قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۶۹ به استثنای احکام ناظر بر دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی ماند؛ ضمن آنکه دانشجویان ورودی سال ۸۸ مرکز تربیت معلم نیز مشمول این حکم شدند.
همچنین طبق تبصره ۹ وزارت آموزش و پرورش موظف شد در اجرای تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه و بند (ج) ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر در مدت دو سال همه مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از جمله مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری در اولویت استخدام قرار دهد.
علاوه بر این مقرر شد درباره مربیان پیش دبستانی نیز مطابق روال گذشته اعم از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین محتوا عمل شود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.