المپیاکو قهرمان لیگ بسکتبال اروپا شد

۲۳اردیبهشت،

تیم المپیاکو در این مسابقه که شب قبل در لندن برگزار شد توانست با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۸ رقیب اسپانیایی خود را شکست دهد و بار دیگر به عنوان قهرمانی باشگاههای بسکتبال اروپا دست یابد.

المپیاکو یونان که سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۱۲ نیز به عنوان قهرمانی لیگ بسکتبال اروپا دست یافته بود، جایگاه خود را به عنوان تیم اول بسکتبال قاره اروپا در سالهای اخیر محکم تر کرد. پیش از این تنها سه تیم اروپایی موفق شده بودند در دو سال پیاپی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند. میلان ایتالیا در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸، اسپلیت در سالهای ۱۰۸۹ و ۱۹۹۱ و تل اویو در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به چنین موفقیتی دست یافته بودند.

کوارتر اول این مسابقه که با میزبانی لندن برگزار شد، با درخشش بازیکنان تیم رئال مادرید همراه بود و در نهایت با نتیجه ۲۷ به ۱۴ به سود مادریدی ها به پایان رسید. اما اما از کوارتر دوم بازیکنان المپیاکو کنترل بازی را به دست گرفتند و موفق شدند حریف را با نتایج ۲۷ بر ۱۴، ۲۴ بر ۲۰ و ۳۹ بر ۲۷ شکست دهند و در مجموع نیز با نتیجه ۱۰۰ بر ۸۸ این رقیب سرسخت اسپانیایی را از پیش رو بردارند و برای سومین بار قهرمان لیگ بسکتبال اروپا شوند. ستاره تیم المپیاکو در این دیدار واسیلوس سپانولیس بود که ۲۲ امتیاز برای تیم خود کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، پیش از بازی نهایی، زسکا مسکو نایب قهرمان قصل قبل و بارسلونای اسپانیا دیدار رده بندی را برگزار کردند که زسکا موفق شد با نتیجه ۷۴ بر ۷۳ رقیب اسپانیایی خود را شکست دهد و به مقام سوم لیگ بسکتبال اروپا دست یابد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.