ال گور: دموکراسی آمریکا هک شده است

۱۶ام بهمن ،

معاون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا اعلام کرد، مشکلی بزرگ دموکراسی آمریکا را هک کرده و نیازمند احیای دوباره با استفاده از قدرت اینترنت برای به حساب آوردن سیاستمداران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین “ال گور”، معاون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در پیشنهادی دربارهٔ یک ارزیابی صریح در خصوص گسترش کمپانی‌های خصوصی که بر تصمیم‌گیری‌های آمریکا تاثیر می‌گذارد به برنامه “اندرومار” در شبکه “بی.بی.سی” گفت: سیاست‌های آمریکا دچار وضعیتی نامساعد شده است.

وی افزود: این مشکل می‌تواند حل شود اما ما باید تشخیص دهیم که دموکراسی کشورمان هک شده است.

ال گور در این مصاحبه به یکی از تصمیم‌های دادگاه عالی آمریکا در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد که نظارت‌ها را بر هدایای سیاسی که به اسم آزادی بیان از سوی شرکت‌ها اعطا می‌شود، لغو کرد.

وی با موافقت اینکه سیاست‌های آمریکا دچار اختلاف و دودستگی بیشتری شده است، گفت: مسلما میزان جانبداری و طعنه افزایش یافته است و من فکر می‌کنم که این مساله مستقیما به تاثیر شرکت‌هایی که تظاهر می‌کنند مردمی می باشند و برنامه‌های کاری خودشان را در ظاهر سیاست دنبال می‌کنند و بسیاری از سیاستمداران را ترغیب می‌کنند تا مسائلی را بازگو کنند و اقداماتی را انجام دهند که در سال‌های قبل به نظر می‌رسد که به نفع مردم نبوده‌اند، مربوط می‌شود.

ال گور در ادامه گفت: اهداف و جاه طلبی‌های سیاسی‌ام از تلاش برای انتخاب شدن به تاثیرگذاری بر اتفاقها از خارج از دایره سیاست تغییر یافته است.

وی افزود: من فکرمی‌کنم شما می‌توانید سیاست را خارج از دایره سیاسی نیز تغییر دهید. یک جنبش مردمی که خواستار سیاست باز و کاهش نقش پول است در حال حاضر ضروری‌تر از هر چیز دیگری است.

ال گور گفت: اینترنت و انقلاب در این راه که ما ارتباط برقرار می‌کنیم ابزاری را برای زنده کردن دوباره دموکراسی فراهم کرده و دموکراسی را از تاثیر شرکت‌ها خارج می‌کند. کتاب تازه وی ارتباطات الکترونیکی جهان را به عنوان یکی از شش عامل تغییر معرفی می‌کند.

وی به شبکه خبری بی.بی.سی گفت: به دلایل مختلف دموکراسی در عصر و دوران تلویزیون رشد و توسعه نداشته است اما اینترنت این موضوع را تغییر می‌دهد و یکبار دیگر این قدرت را در اختیار اشخاص قرار دهد تا در گفت‌وگو و توافقی سالم و محکم شرکت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.