امارات، رئیس بزرگترین باند قاچاق انسان را دستگیر کرد

امارات از انجام یک عملیات بین المللی در سودان که منجر به دستگیری رئیس بزرگترین باند قاچاق انسان شد خبر داد.

امارات، رئیس بزرگترین باند قاچاق انسان را دستگیر کرد

به گزارش ممتاز نیوز، امارات اعلام کرد یک عملیات بین المللی در سودان که منجر به دستگیری رئیس بزرگترین باند قاچاق انسان شده است را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

یک شهروند اریتره ای به نام «کیدان» که به دلیل اتهاماتی از جمله قاچاق مهاجر، قاچاق انسان و غیره تحت تعقیب بود، روز اول ژانویه در سودان دستگیر شد. پلیس بین‌ الملل (اینترپل) نیز اعلام کرد که کیدان طی چندین سال، مهاجران را از شرق آفریقا می دزدید و آن ها را به اروپا قاچاق می‌کرد و به اتهام رهبری یک سازمان جنایی تحت تعقیب بوده است.

سال گذشته، مقامات امارات متحده عربی با کمک اینترپل، تحقیقاتی را در مورد شبکه کیدان آغاز کردند و توانستند مکان کیدان را شناسایی کنند.

سرتیپ «سعید عبدالله السویدی» مدیر کل اداره مبارزه با مواد مخدر امارات اعلام کرد که در اول ژانویه ۲۰۲۳، پلیس سودان با هماهنگی مقامات امارات، کیدان را در سودان دستگیر کرد. ما اکنون یکی از مهمترین مسیرهای قاچاق به اروپا را بسته ایم و فردی را دستگیر کرده ایم که هزاران مهاجر را به طور غیرقانونی از اریتره، اتیوپی، سومالی و سودان به اروپا منتقل کرده است.

وی افزود: متهم اکنون در امارات محاکمه خواهد شد و مقامات امکان استرداد وی را پس از بسته شدن پرونده در این کشور بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.