امام جمعه درجزین:امر به معروف وظیفه عمومی همه افراد جامعه است

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۰۸:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – امام جمعه درجزین گفت: امر به معروف وظیفه عمومی همه افراد جامعه است و تمام مردان و زنان با ایمان نسبت به همدیگر حق دارند که یکدیگر را به معروف دعوت کرده و از منکرات باز دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام محمد رحیمی‌زاده در دومین جلسه حلقه‌های صالحین که در پایگاه مقاومت بسیج شوکت‌پور شهرداری درجزین با حضور کلیه اعضای پایگاه برگزار شد، نسبت به احیا امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در بین جامعه و بازار تاکید کرد.
وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی انضباط اجتماعی محسوب می‌شود؛ به عبارتی به معنی محدود کردن تمایلات اشخاص در برابر مصالح جامعه است و در واقع نوعی کنترل افراد لاابالی است.
امام جمعه درجزین گفت: قرآن کریم، اولین و مهمترین وظیفه انبیا را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می‌فرماید «ما در میان هر امتی، پیامبری را برگزیدیم که وظایف مهم آن یکتا پرستی که بزرگترین معروف‌ها است و نهی از اطاعت طاغوت‌ها که بزرگترین منکرها است».
حجت‌الاسلام رحیمی‌زاده، بر اهمیت امر به معروف تاکید کرد و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد جامعه اسلامی بیمه نمی‌شود و این دو فریضه از واجبات قطعی است و آن قدر اهمیت دارد که امام حسین (ع ) فرمود «هدف من از رفتن به کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است».
وی هدف از امر به معروف را انجام گرفتن خوبی‌ها و هدف از نهی از منکر را ترک کردن منکرات عنوان کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۰۸۵۲۲۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.