اما و اگرهای بین‌المللی بودن جشنواره تئاتر آئینی و سنتی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

چیزی قریب به ۱۷ روز دیگر شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی برگزار می‌شود و با استناد بر گفته‌های مدیران برگزاری هنوز بین‌المللی بودن یا نبودن این جشنواره مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، علی اکبر طرخان مدیر امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینباره اظهار داشت: جشنواره تئاتر آئینی و سنتی بین‌المللی برگزار می گردد و با قطعی شدن مهمانان خارجی اسامی گروه ها اعلام خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد اطلاع رسانی دربارهٔ این بخش جشنواره باید به گونه ای انجام شده باشد که تاکنون تکلیف این بخش مشخص شده باشد.

این در حالی است که داوود فتحعلی بیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی در روزهای اخیر اعلام کرده است: احتمال آن می رود که به سبب محدودیات مالی جشنواره، امسال از برگزاری بین المللی آن معذور باشیم.

به هر تقدیر توقع آن می‌رود جشنواره ای که فراخوان آن از سال قبل انتشار یافته است تاکنون برنامه جامعی در سایر بخش های خود ارائه دهد تا ۱۷ روز مانده به آغاز جشنواره اما و اگرهای بین‌المللی بودن شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی رسانه‌های خبری را از کم و کیف برگزاری بخش‌ بین‌الملل در ابهام نگذارد.

شانزدهمین جشنواره آیینی سنتی از ۲۲ تا ۳۰ شهریور ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای، مجالس شبیه‌خوانی (یادواره هاشم فیاض)، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، و سمینار برگزار می‌شود و هنوز وضعیت بخش بین‌الملل آن مشخص نیست.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.