امدادگران هلال احمر ۵۰ خانواده گرفتار در سیل خلخال را اسکان دادند

‘محمود مظفر’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نیروهای امدادی یادشده که به منظور انجام ارزیابی های اولیه و نجات جان افراد گرفتار و مضطر به منطقه سیل زده اعزام شده بودند خانواده های یاد شده را در چادرهای امدادی اسکان اضطراری دادند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرادامه داد: نیروهای یادشده با توزیع بسته های غذایی ۲۴ ساعته در شرایط اضطراری خدمات اضطراری و موقت را کامل کردند.

وی اضافه کرد: به دلیل جاری شدن سیل و تخریب یک دهانه پل ارتباطی بر روی رودخانه ‘کلارچای’ در پنج کیلومتری راه خلخال به اردبیل این راه ارتباطی مسدود شده است.

مظفر توضیح داد: بنا به گزارش های دریافتی از سوی گروه اعزام سریع هلال احمر به منطقه یادشده هم اکنون دسترسی مرکز استان اردبیل و شهرستان کوثر از طریق راه ارتباطی خلخال به اردبیل امکان پذیر نیست و نیروهای امدادی هلال احمر این استان مشغول جمع آوری اطلاعات آماری حادثه یادشده هستند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون مسافران تابستانی در ۲ طرف این پل تخریب شده در انتظار ترمیم و ایجاد راه ارتباطی دیگری برای ادامه مسیر خود هستند اما تخریب راه ارتباطی مانع از ورود ماشین آلات راه سازی و مهندسی به منطقه سیل زده برای ایجاد راه جایگزین شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرتوضیح داد: بارش باران در منطقه یادشده خساراتی به بخش های کشاورزی، باغی، تاسیسات زیربنایی و راه های ارتباطی شهرستان وارد کرده است.

مظفر افزود: خوشبختانه این سیلاب تلفات جانی نداشته است و هم اکنون استاندار استان اردبیل، رئیس جمعیت هلال احمر استان و رییس سازمان مدیریت بحران استان در منطقه سیل زده حضور دارند.

اجتمام**۷۰۲۹**۹۱۹۰** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۸۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.