امداد رسانی شبانه روزی ارتش به زلزله زدگان شمال غرب کشور ادامه دارد

امیر سرتیپ ‘محمد محمودی’ افزود: از ساعات نخست وقوع این زلزله، یگان‌های اجرایی ارتش در منطقه شمال غرب از جمله لشگر ۲۱ حمزه سید الشهدا(ع) و یگان‌های مستقر در شهرهای اردبیل، زنجان و مراغه برای امدادرسانی در مناطق زلزله زده حضور یافته و در کنار نیروهای هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و استانداری کار امداد رسانی را آغاز کردند.

به گزارش روز سه‌ شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمودی افزود: در این راستا دو فروند بالگرد ارتش در اختیار ستاد بحران منطقه گذاشته شد و در چهار روز نخست پس از وقوع حادثه، به طور شبانه روزی کار امدادرسانی و انتقال مصدومان را انجام دادند.

وی افزود: ارتش در جریان وقوع این زلزله ضمن برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده و بهره‌گیری از تجربیات کسب شده در زلزله‌های گذشته، تیم‌های پزشکی خود را به همراه آمبولانس‌های مجهز به منطقه اعزام کرد.

معاون اجرایی ارتش، پخت نان از طریق نانوایی‌های سیار را از دیگر اقدامات ارتش در راستای کمک به زلزله زدگان دانست و اظهارداشت: از دقایق اولیه وقوع این زلزله، موادغذایی مورد نیاز آسیب دیدگان از جمله نان، خرما، آب معدنی و انواع کنسرو در اختیار آنان قرارگرفت.

امیر سرتیپ محمودی ادامه داد: در ساعات نخست وقوع زلزله، لشگر ۲۱ حمزه سیدالشهدا(ع) همچنین زیرساخت‌های ارتباطی منطقه را که آسیب دیده بودند دایر و ارتباط سیار عملیاتی با استانداری و هلال احمر را برقرار کرد.

وی یادآور شد: با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، ارتش انواع تجهیزات مهندسی از جمله لودر و بیل مکانیکی، خودروهای سبک و سنگین و تانکر سوخت رسان خود را نیز به مناطق زلزله زده اعزام کرد.

امیر سرتیپ محمودی افزود: ارتش از سوی دیگر با کمک شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی، کار سم پاشی و رفع آلودگی منطقه را با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار انجام داد.

رییس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: به منظور امداد رسانی هرچه بیشتر به مصدومان این زلزله، بیمارستان ۵۲۲ ارتش در تبریز در آماده باش کامل بسر می‌برد و تعداد تخت‌های آن نیز افزایش یافت.

امیر سرتیپ محمودی اظهارداشت: ارتش به منظور ترابری مسوولین ستاد بحران کشور به مناطق زلزله زده نیز از یک فروند هواپیمای جت فالکن بهر گرفت و یک فروند هواپیمای ترابری C130 نیروی هوایی ارتش را نیز در پایگاه دوم شکاری تبریز به حال آماده باش نگه داشت.

سیام**۹۱۲۱**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۷۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.