امروز اعلام می شود: خبر رسمی مرگ مبارک

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۱۱:۱۸:۲۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- برخی از پایگاه های اجتماعی از مرگ حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر در بیمارستان طره مکانی که مبارک در آن مجازات حبس ابدش را می گذراند، خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه های اجتماعی اینترنتی خبر دادند ،حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر در بیمارستان طره درگذشت و خبر مرگ وی به طور رسمی امروز (یکشنبه) اعلام خواهدشد.
“طارق العوضی ” از فعالان سیاسی مصر در صفحه خود در فیس بوک به درج این خبر پرداخت و دیگر فعالان فیس بوک و تویتر از وی خواستند به انتشار منبع این خبر بپردازد.
پیش از این منابع بلندپایه امنیتی مصر از وخامت حال حسنی مبارک در زندان و احتمال سکته مغزی او خبر داده بودند.
براساس گزارش تیم پزشکی حسنی مبارک ، حال مبارک خوب نیست و ضربان قلبش منظم نیست و در تنفس دچارمشکل شده و پزشکان زندان مجبور شدند که به وی تنفس مصنوعی بدهند.
مبارک چند روز پیش به اتهام کشتار معترضان در جریان قیام مردمی در مصر به حبس ابد محکوم شد.
وی به همراه جمال و اعلا پسرانش از اتهامات فساد مالی تبرئه شدند این درحالیست که مردم مصر حکم اعدام و اشد مجازات برای وی و فرزندانش و شش تن از معاونان وی را به طور جدی خواستارهستند و پاکسازی عناصر رژیم مبارک از دستگاه قضایی مصر از مطالبات اصلی آنان است.
 شایعات جدید درباره مرگ حسنی مبارک در حالی منتشر می شود که هفته گذشته خبر حکم صادر شده برای حسنی مبارک ، دیکتاتور برکنار شده مصر ، نقل همه رسانه های خبری بود. صدور حکم ضعیف مجازات حبس ابد برای مبارک ، مردم مصر را بسیار خشمگین ساخت تا آنجا که د رطول هفته های گذشته مصر و بویژه میدان التحریر شهر قاهره صحنه اعتراضهای میلیونی بود . توافق احزاب و گروههای مصری برسر تشکیل مجلس موسسان و ترکیب آن از دیگر اخبار مرتبط با این کشور بوده است .
صدور حکم حبس ابد برای مبارک ، دیکتاتور برکنار شده مصرو همچنین تبرئه دو پسر مبار ک ، جمال و علاء از اتهام فساد ملی ، مصر را به یکباره در شوک فرو برد . مصر ، یکپارچه علیه حکم مبارک به پا خاست . جنبش های سیاسی و انقلابی و همچنین تشکلهای مردمی با صدور بیانیه های مختلف ضمن محکوم کردن احکام صادره در باره دیکتاتور ، پسران و شش تن از عناصر رژِیم سابق ، آن را اقدامی سیاسی خواندند. خانواده شهدا و مجروحان انقلاب مصر نیز حکم حبس ابد برای مبارک را به منزله تبرئه وی از اتهامات قلمداد کردند . تردیدی نیست که از همان ابتدای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات مبارک و پسرانش ، دستهایی در تلاش بودند تا مانع از صدور حکم اعدام برای دیکتاتور شوند . بسیاری از آگاهان سیاسی معتقدند ، نفوذ نظامیان واعضای شورای عالی نیروهای مسلح در دستگاه قضایی مصر، درصدوراحکام سبک برای دیکتاتور و پسرانش موثر بوده است . آنچه بارز است آنکه همه تلاش جناح وابسته به رژیم سابق که هنوز هم در مصر فعال هستند آن است که مبارک ، از مجازات قصاص دور باشد . دراین بین نمی توان از تلاشهای غرب و همچنین کشورهای عربی برای ممانعت ا زصدور حکم اعدام برای مبارک ، غافل بود . با این همه مردم مصر مصمم هستند تا عدالت را درباره مبارک ، پسرانش و سایر وابستگان به رژیم سابق اجرا کنند . آنان تاکید کرده اند خود در میدان التحریر مبارک را مجازات خواهند کرد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۱۱۱۸۲۱۳۱۲

شایعات جدید درباره مرگ مبارک
خواسته منطقی مردم مصر برای محاکمه عوامل مبارک
دادگاه مردمی در میدان التحریر مبارک را به اعدام محکوم کرد
تصمیم قاضی دادگاه مبارک برای مهاجرت به اروپا
محاکمه مبارک به زیان”شفیق” تمام شد
اتحادیه وکلای مصر “مبارک” را محاکمه مردمی خواهد کرد
اظهارات شفیق درباره درخواست تظاهرکنندگان مصری برای محاکمه مجدد مبارک
اقدامان شورای نظامی مصر برای حفظ وابستگان رژیم مبارک
انتقاد از حکم دادگاه درباره مبارک و همدستانش
اتهام جدید دو فرزند حسنی مبارک


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.