امریکا درلبه پرتگاه مالی؛نگرانی مردم وآشفتگی در واشنگتن

۳۰م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از بی بی سی  ، این شبکه درگزارشی دربارهٔ بحرانی مالی در آمریکا اعلام  کرد  درحالی که زمان به سرعت در حال گذر است و آمریکا بیش از پیش به لبه پرتگاه مالی نزدیک می گردد ، تحولات کنگره  سبب شده است ، تا واشنگتن کاملا آشفته شود .

اختلافها در واشنگتن دربارهٔ اوضاع مالی این کشور بسیار شدت پیدا کرده است. جمهوری خواهان و دموکراتها حاضر نیستند برای برون رفت از بحران مالی پیش آمده با هم به مصالحه برسند.
این روزها واشنگتن به صحنه دعواهای سیاسی شدید تبدیل شده است. دو حزب قدرتمند آمریکا نمی توانند به توافق برسند.
امروز هم جان بینر، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا مجبور شد رای گیری برای طرح ثانویه خود را لغو کند که به منظور مصالحه دو حزب طراحی شده بود.اگر در روزهای باقیمانده در این زمینه توافقی حاصل نشود از اول ژانویه به صورت خودکار ، مالیاتها در آمریکا افزایش می یابد و بودجه های هزینه ای دولت کاهش خواهد داشت.براساس این طرح معافیتهای مالیاتی فعلی در آمریکا تمدید می شد به استثنای معافیت مالیاتی برای اشخاصی که درآمد سالیانه آنها بیش از یک میلیون دلار است.
دموکراتها می گویند مالیات باید برای اشخاصی که بیش از چهارصد هزار دلار در سال درامد دارند افزایش پیدا کند. جمهوری خواهان با هرگونه افزایش مالیات مخالف می باشند.

مردم آمریکا به شدت نگران آینده مالی کشورشان می باشند

بی بی سی اعلام کرد بحران مالی آمریکا به میدانی برای بازی سیاسی دولتمردان آمریکایی تبدیل شده است حال آنکه مردم به شدت نگران آینده می باشند.
فقط یازده روز تا زمان رسیدن آمریکا به لبه پرتگاه مالی و سقوط از آن باقی مانده است.

با سقوط آمریکا از لبه پرتگاه مالی، بودجه هزینه ای دولتی یک تریلیون و دویست میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و مالیات هر خانوار آمریکایی در سال، حدود سه هزار و پانصد دلار افزایش خواهد داشت. اکثر اقتصاددانها می گویند با پیش آمدن چنین وضعی، آمریکا بار دیگر دچار رکود اقتصادی خواهد شد و رشد اقتصاد جهانی در سال دو هزار و سیزده نیز احتمالا نصف خواهد شد.
 

هشدار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دربارهٔ بحران بدهی

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دربارهٔ بحران بدهی های این کشور اخطار دادند.
مجلس نمایندگان آمریکا به یکی از دو بخش طرح مالی برای برون رفت از بحران مالی رای  مثبت داد. در این بخش ، موضوع کاهش هزینه های داخلی دولت آمریکا مطرح بود. البته بودجه برنامه های نظامی آمریکا مشمول این کاهش نشد و برای سال دو هزار و سیزده به اندازه سال دو هزار و دوازده حفظ شد. این طرح با فاصله اندکی به تصویب رسید بطوریکه دویست و پانزده عضو مجلس نمایندگان به آن رای مثبت دادند اما دویست و نه نفر با آن مخالف بودند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.