امنیت انرژی بهانه اشغالگری است

جام جم آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به سوء استفاده برخی قدرت ها از مقوله تامین امنیت انرژی در سطح جهانی اعلام کرد: متاسانفه این بحث به بهانه و سرپوشی برای اشغال کشورهای مستقل و مداخله در امور داخلی آنها تبدیل شده است.

سعید جلیلی امروز( جمعه) در نشست بین المللی امنیتی سن پترزبورگ افزود: در قرن حاضر شاهد هستیم که به بهانه انرژی کشورهایی اشغال می شود، مداخلات نظامی در امور داخلی کشورهای مستقل صورت می گیرد و خون های بی گناهان بر زمین ریخته می شود.

وی اظهار داشت: در واقع می توان گفت که امروزه در حقیقت مقوله امنیت انرژی خود موجب ناامنی در بسیاری از مناطق جهان شده است.

وی گفت: برداشتی که از امنیت انرژی از نگاه مصرف کنندگان می شود و بر اساس آن تامین عرضه انرژی و نفت برای مصرف کشورهای صنعتی اولویت دارد، انجام هر اقدامی ولو غیر قانونی در این چارچوب مشروع جلوه داده می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اضافه کرد: در حال حاضر کشورهایی که دغدغه امنیت انرژی دارند نه تنها اهمیتی به دغدغه امنیت کشورهای دیگر و نظام بین الملل نمی دهند، بلکه با نگاه یکجانبه گرایانه، تامین منافع و امنیت انرژی خود را در ناامنی سایرین می پندارند.

وی از ترور دانشمندان هسته ای کشورمان به عنوان یکی از مصادیق نظریه ناامن کردن کشورهای دیگر به قیمت تامین امنیت انرژی خود توسط کشورهای سلطه گر یاد کرد و ادامه داد: ترور دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران، حادثه تلخ و آموزنده ای بود که توسط ایادی رژیم صهیونیستی انجام شد.

جلیلی گفت: رژیم صهیونیستی در ادامه رویکردهای غیرانسانی و اهداف نامشروعش پس از اشغال سرزمین فلسطین و آواره و بی خانمان کردن میلیون ها فلسطینی از کاشانه شان و ترورهای دولتی رسمی و غیررسمی، با هدف سد کردن مسیر پیشرفت ملت ایران به ترور دانشمندان ما اقدام کرد، غافل از اینکه این حوادث اراده دانشمندان ما را در مسیر پیمودن مسیر ترقی استوارتر خواهد کرد .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.