امنیت کروم در یک صفحه

جام جم آنلاین: مرورگر کروم را می‌توان جزو مرورگرهای مخصوص کاربران حرفه‌ای به‌شمار آورد، چرا که کاربران مبتدی به استفاده از مرورگر پیش‌فرض ویندوز یعنی همان اینترنت‌اکسپلورر رضایت می‌دهند و کاربران متوسط نیز اغلب سراغ مرورگر فایرفاکس می‌روند.

اما کسانی که با جستجوی زیاد در اینترنت سر و کار دارند و همه کارهایشان به سرویس‌های مختلف گوگل ربط داده شده است، ترجیح می‌دهند مرورگرشان نیز از جنس گوگل باشد و امکانات گوگل را یکجا در اختیار بگیرند.

یکی از امکانات موجود در مرورگر کروم نیز اعمال تغییرات در تنظیمات امنیتی مرورگر است. اگر بخواهید این کار را با استفاده از گزینه‌های موجود در مرورگر به انجام برسانید باید ابتدا روی آیکون چرخ‌دنده مرورگر کلیک کنید، سپس گزینه Settings را انتخاب کرده و پس از آن روی Advanced Settings کلیک کنید. در نهایت نیز صفحه را به سمت پایین اسکورل کرده و تنظیمات privacy را پیدا کنید.

اما اگر کاربر حرفه‌ای باشید مطمئنا تمایلی به طی این مراحل پیچیده ندارید و در این شرایط پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه قدرتمند Privacy Manager است. برای استفاده از این افزونه می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

۱ـ به این لینک بروید و آخرین نسخه از افزونه فوق را روی مرورگر کروم نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌mcaf. ee‌/‌i1olv

۲ـ پس از نصب افزونه مشاهده می‌کنید آیکون قرمز رنگی که یک قفل نیز روی آن به چشم می‌خورد، نوار آدرس در مرورگر را اشغال کرده است! با کلیک روی این آیکون می‌توانید تمام تنظیمات امنیتی مرورگر را یکجا مشاهده کرده و به اعمال تغییرات موردنظر در آن بپردازید.

توجه داشته باشید با استفاده از این افزونه تنظیمات امنیتی پنهانی که برای دسترسی به آنها باید عبارت chrome:‌/‌‌/‌flags را در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

پس در اعمال تغییرات روی این تنظیمات نهایت دقت را به‌عمل آورده و مراقب باشید تا اشتباه نکنید زیرا اشتباه در این تنظیمات می‌تواند عملکرد مرورگر شما را با اختلال مواجه سازد. (جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.