امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود

رییس جمهور کشورمان در دیدار رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر این‌که «امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود»، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد ظرفیت های خود را در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان بکار بگیرد.

به گزارش ممتازنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار “اشرف غنی” با بیان اینکه مردم ایران و افغانستان دارای روابط ریشه ای، اعتقادی و تمدنی هستند، گفت: ایران خواهان امنیت، رفاه و عزت مردم افغانستان است و از هیچ  کمکی برای تحقق این هدف کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

وی ریشه اصلی ناامنی و تنش در افغانستان را توطئه های بیگانگان دانست و تصریح کرد: بی تردید با کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هم، تحریکات و فتنه افکنی های آنان به روش های مختلف ادامه خواهد یافت، زیرا منافع و حیات آنان در وجود ناامنی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری دولت ایران با دولت قانونی افغانستان در روند صلح و ثبات در این کشور، گفت: امنیت افغانستان باید توسط خود افغانی ها تامین شود و ایران آمادگی دارد در این زمینه، مساعدت و همکاری داشته باشد تا صلح پایدار و عادلانه برقرار شود و مردم افغانستان از رنج و مشقت رهایی یابند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی و ابراز امیدواری از شروع فصل جدیدی در مناسبات و روابط تهران – کابل اظهارداشت: افغانستان تمایل دارد روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران در تمامی زمینه ها گسترش دهد.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه تهران از ظرفیت های کلیدی و تاثیرگذاری در ایجاد امنیت منطقه ای برخوردار است، گفت: ایران نقش و جایگاه برجسته ای در ثبات و امنیت منطقه دارد و خواهان استفاده از ظرفیت های ایران برای اقدامات و همکاری مشترک، در مسیر استقرار امنیت پایدار در افغانستان هستیم.

اشرف غنی همچنین از میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی قدردانی کرد.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.