امیدواریم مشکلات پرستاران دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید حل شود

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۴:۴۷:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: امید می رود در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد و با توجه به تاکید رئیس جمهوری درباره شمول قانون برای همه پرستاران، مشکلات پرستاران شاغل در مراکز دانشگاه آزاد برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمد نجاتیان اظهار کرد: پس از آنکه قانونی در مجلس تصویب می شود همه افراد در همه نهادها و سازمانها اعم از دولتی و غیردولتی را شامل می شود اما در دانشگاه آزاد با وجود فعالیت شماری از پرستاران در مراکز درمانی تابعه این دانشگاه شاهد اجرای قوانین مصوب مجلس نیستیم.
وی با اشاره به نامه نگاری عده ای از پرستاران خطاب به فرهاد دانشجو، رئیس جدید دانشگاه آزاد گفت: رعایت نکردن بسیاری از موارد سبب تبعیض میان پرستاران دانشگاه آزاد با سایر پرستاران شده است که از آن جمله می توان به اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری اشاره کرد.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: یکسان نبودن میزان حقوق و مزایای پرستاران دانشگاه آزاد با سایر مراکز و بیمه بیکاری پرستاران از دیگر مواردی بود که پرستاران دانشگاه آزاد نسبت به آن معترض بودند.
نجاتیان ادامه داد: طبق مذاکرات انجام شده با وزارت کار و اداره مربوطه تاکید شد که پرستاران دانشگاه آزاد باید از قانون کار تبعیت کنند. سال پیش هم مجلس شورای اسلامی استسفاریه ای داد که همه دستگاههایی که بیمه تامین اجتماعی نیستند (به جزء کارکنان دولت) شامل قوانین وزارت کار می شوند.
وی با بیان اینکه این تبعیض ها می تواند سبب شیفت(هدایت) پرستاران مراکز درمانی وابسته به دانشگاه آزاد به سمت مراکز درمان دولتی شود، گفت: در هر حال دانشگاه آزاد باید بپذیرد که مراکز درمانی دارد و باید با مدیریت صحیح حق و حقوق پرستاران را به درستی پرداخت کند و به صورت جزیره ای جداگانه نباشد و به قوانین دولت و مجلس احترام گذارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۶۴۷۴۶۶۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.