امیدواریم پایبندی به قانون توسط نهادها در اکران های بعدی هم رعایت شود

امیدواریم پایبندی به قانون توسط نهادها در اکران های بعدی هم رعایت شود

معاون امور فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری:

امیدواریم پایبندی به قانون توسط نهادها در اکران های بعدی هم رعایت شود

سیدعلیرضا سجادپور معاون امور فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی کشور در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در خصوص فروش بسیار خوب فیلمهای عید فطر افزود: به نظر میرسد که شرایط خوب اکران همچنان با موفقیت ادامه داشته باشد این در حالی است که میزان فروش بسیاری از سینماها تاکنون سابقه نداشته است و به نظر می رسد که همه رکوردهای قبلی فروش در حال شکسته شدن است.

تاریخ : شنبه ۱۱ شهریور ساعت ۱۱:۵۶

وی ادامه داد: تصور ما این است که اکران دوم عید فطر و حتی سایر اکرانهای بعدی نیز همین طور خوب و پر فروش خواهد بود البته همان طوری که قبلا هم اعلام کرده بودیم اگر امسال شاهد برخی از مزاحمتها نبودیم حتی این موفقیتها از ابتدای سال ۹۱ و بهتر از سال گذشته آغاز میشد – اکران سال ۹۰ یکی از بهترین اکرانها در دهههای گذشته بوده است – اما با همه این مسائل، به نظر میرسد که سینما در ۶ ماهه دوم سال نیز از اکران های موفقی برخوردار باشد به گونه ای که جمع فروش فیلمها هم ردیف سال گذشته و چه بسا بیشتر از آن نیز باشد چرا که هم فیلمهای متنوع و خوبی برای اکران وجود دارد و هم سینماها با برنامه ریزی خوب علاقه مند شدند اکران های منظم و خوبی را سپری کنند.
سجاد پور با اشاره به مشکلات پدیده آمده از سوی برخی از نهادها در خصوص اکران امسال تصریح کرد: برخی از نهادهای نیمه دولتی به علت داشتن بعضی از امکانات و بویژه با در اختیار داشتن تعدادی سالن سینما، عملا با تکیه بر این امکانات مبادرت به رفتارها فرا قانونی کردند به طوری که رسما اعلام کردند نمیخواهند از قانون تمکین کنند. لذا طبیعی بود که ما در سازمان سینمایی کشور نمی توانستیم چنین حالتی را بپذیریم چرا که وظیفه این سازمان در درجه اول، حفظ و رعایت قانون است .
معاون امور فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه صنوف سینمایی و بویژه نمایندگان صنوف تهیه کنندگان، سینماداران و پخش کنندگان فیلم که در شورای صنفی اکران حضور دارند نیز با ما در این مسیر همکاری کردند و تاکید داشتند که باید بر قانونمداری پافشاری شود و نباید برخی نهادها به صرف اینکه بعضی از امکانات سینمایی را در اختیار دارند به اقدامات فراقانونی دست بزنند. البته در این میان، سینما نیز دچار آسیب هایی شد مثلا اکران ماه مبارک رمضان به دلیل عدم همکاری مناسب آنان و همین طور عدم اطمینان صاحبان فیلم‌ها که آثار جدیدی را در این ماه راهی اکران می‌کردند به آن خوبی که ما تصور می کردیم نشد.
این مسئول سینمایی یاد آور شد: ما عملا در آخرین هفته ماه مبارک رمضان، اکران عید فطر را بدون نیاز به سینماهای غیر دولتی آغاز کردیم و همان طوری که دیدید در روزهای نخست این اکران‌ها، شاهد اکران بسیار درخشان و موفقی بودیم. شاید درخشش و گیشه بسیار خوب و شیرین این فیلم‌ها باعث شد تا آن نهادها، قدری کوتاه بیایند و چراغ سبزی برای تمکین از قانون از خودشان نشان دهند.
سجادپور گفت: خوشبختانه شورای صنفی اکران تعامل خوبی را با آنها انجام داده است که امیدواریم همان طوری که آنها برای اکران عید فطر و اکران سه فیلم جدید از قانون تمکین کردند این پایبندی به قانون را در اکران های بعدی هم رعایت نمایند.

کد خبر: ۴۵۵۳۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.