امیر عابدزاده: خاطرات خوب پدرم را برای هواداران تکرار می کنم/ بابام گفت وقتش رسیده که به پرسپولیس بروم

به گزارش خبرآنلاین؛عقابی دیگر در پرسپولیس.هر چند هنوز برای دادن این لقب به پسر عابدزاده زود است اما هرچه نباشد می توان او را بچه عقاب صدا زد.امیر که حالا از لحاظ قد و قامت چیزی کمتر از پدرش ندارد به قول خودش آمده تا جای پدرش را پس از ۱۱ سال پس بگیرد.جایگاهی که پاشنه آشیل سرخپوشان پایتخت است و حالا بازیکنی از آن حراست می کند که پیراهن تیم ملی را می پوشد.البته حتی این اتفاق و سن و سال کم عابدزاده هم نمی تواند مانعی برای انگیزه هایی که دارد باشد.او تصمیمش را گرفته و می خواهد هر طور شده پیراهن شماره یک تیم سابق پدرش را بپوشد.پیراهنی که برای به دست آوردن آن باید بجنگد و مانع بزرگی مثل شهاب گردان را پشت سر بگذارد.
حضور بازیکنی از خانواده عابدزاده در پرسپولیس.آن هم پس از ۱۱ سال.کمتر کسی فکرش را می کرد که پسر عقاب آسیا امسال به ایران بیاید و در پرسپولیس باز کند.
واقعا نمی دانم چه بگویم اما از اتفاقی که افتاده خوشحالم.خوشحالم در خدمت تیمی هستم که پدرم قبلا در آن بازی می کرده است.
حضور در پرسپولیس اما کمی عجیب بود.تو آمده بودی تا با ملوانی ها مذاکره کنی.راستی قبلا گفته بودی که به ایران بر نمی گردی.

من بازیکن جوانی هستم و زیاد دوست ندارم مصاحبه کنم.درست هم نیست که برای خودم بازارگرمی کنم اما از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتم.خیلی از پیشنهاد ها را همان اول رد کردم.آمدم ایران و با رویانیان حرف زدم.ایشان هم بزرگواری کردند و با حضور من در پرسپولیس موافقت کردند.قراردادم را هم در روزهای آینده ثبت می کنم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
تجربه بازی کردن در تیم های انگلیسی و البته دو سال عضویت در لوس آنجلس بولز نقش زیادی در آمدنت به لیگ ایران داشته است.این طور نیست؟
من سالها دور از وطن زندگی کردم.هم درس می خواندم و هم فوتبال بازی می کردم.البته بیشتر به خاطر درس خواندن به اروپا رفته بودم.آنجا در آکادمی فوتبال تاتنهام عضو بودم و در یکی دو باشگاه دیگر انگلیسی هم تمرین می کردم و آموزش فوتبال می دیدم.بعد از آن به ایران آمدم و دوسال در اینجا بودم.بعد از دوسال رفتم آمریکا و عضو تیم لوس آنجلس بولز شدم که مالکش یک ایرانی است.
در این تیم به عنوان دروازه بان ثابت بازی می کردی؟پدرت همیشه از بازی های تو تعریف می کرد.
من گلر فیکس این تیم بودم.۱۵ تا بازی رسمی برای آنها انجام دادم.البته بازی های تدارکاتی مهمی هم برگزار کردیم از جمله بازی مقابل تیم گلکسی که در لیگ ام ال اس است.بازی مقابل تیم زیر ۱۸ ساله های آمریکا و البته زیر ۱۸ ساله های مکزیک.در تمام این بازی ها من دروازه بان ثابت بودم و تجربیات خوبی را به دست آوردم.تیم لوس آنجلس بولز الان در رده پنجم لیگ یک است.آنها تیم خوبی دارند.
پدرت دخالتی در آمدن تو به ایران و پرسپولیس نداشت.با او در این مورد حرفی نزدی؟
پدرم گفت که در کارهای من دخالت نمی کند.گفت باید خودم تصمیم بگیرم و کارهایم را خودم انجام بدهم.پدرم در ماه گذشته وقتی به آمریکا آمد و پیشرفت من را دید واقعا شوکه شد.همان موقع به من گفت که وقتش است به ایران برگردم و در پرسپولیس بازی کنم.البته آن موقع هنوز نقل و انتقالات شروع نشده بود و در مورد هیچ چیزی حرف نزده بودیم.اما نظر پدرم این بود که به ایران برگردم و در لیگ کشورم بازی کنم.او الان در کارهای امضای قراردادم هم دخالتی نمی کند و همه چیز را به خود من سپرده است.
حالا خودت چه فکری می کنی؟به نظرت می توانی در پرسپولیس موفق باشی؟برای رسیدن به موفقیت در این تیم کار سختی داری.
من از کودکی در پرسپولس بودم.زمانی هم که پدرم مربی دروازه بان ها شد من با بازیکنان تمرین می کردم. با جو پرسپولیس آشنا هستم.حتی در بعضی از بازی ها هم روی نیمکت این تیم نشسته ام.آن روزها از یادم نرفته است که هواداران پرسپولیس من را هم تشویق می کردند.برای من که یک نونهال بودم این تشویق ها جالب بود.امیدوارم که بتوانم جواب محبت همه آنها را بدهم و دل مردم را شاد کنم.تلاش می کنم تا تمام خاطرات خوبی که پدرم برای آنها رقم زده است را برایشان تکرار کنم.
 

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.