ام اس در چه سنینی بیشتر رواج دارد؟

نایب رئیس انجمن ‘ ام. اس’ ایران گفت : بیماری ‘ام. اس’ در ایران در سالهای اخیر شیب تندی داشته و این شیب بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است.در حال حاضر ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ‘ام .اس ‘ در ایران شناسایی شده اند.

ایرنا : نایب رئیس انجمن ‘ ام. اس’ ایران گفت : بیماری ‘ام. اس’ در ایران در سالهای اخیر شیب تندی داشته و این شیب بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است.در حال حاضر ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ‘ام .اس ‘ در ایران شناسایی شده اند.

به گزارش انجمن ام اس ایران، دکتر محمد علی صحرائیان افزود: در دو دهه اخیر در کشور بیماری ‘ام. اس’ بدون دلیل خاصی رو افزایش بوده است .

وی اظهار داشت: بسیاری از هموطنان در سنین ۲۰تا ۴۰ سال درگیر این بیماری شده اند به طوری و آمار نشان می دهد زنان ۴ برابر بیشتر از مردان بوده است.

صحرائیان خاطر نشان کرد : شاید در ۲۰ سال گذشته هیچ توصیه درمانی جز کورتون برای این بیماری وجود نداشت اما در دو دهه اخیرداروهای زیادی به بازار آمده که توانایی کنترل این بیماری را دارد و نتایج آنها در پژوهش های علمی به اثبات رسیده است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود:در تهران به ازای هر۱۰۰ هزار نفر ۷۳ نفر به این بیماری مبتلا هستند که این آمار در کشور مشابه با بعضی از کشورهای اروپایی است.

وی تاکید کرد:مهمترین معضل بیماران ام اسی هزینه هایی است که بابت تهیه دارو پرداخت می کنند که با کمک وزیر بهداشت ۳ تا از داروهای مهم ام اس تحت پوشش بیمه قرارگرفته است اما متاسفانه سازمان های بیمه گر مصوبه ریاست جمهوری را در خصوص پوشش بیمه ای اجرا نکرده اند و این داروها در حال حاضر با قیمت های بالا به بیماران ارائه می شود که این امر برای بسیاری از بیماران غیر قابل تهیه است.

نائب رئیس انجمن ام اس ایران در خصوص نهمین کنگره بین المللی بین المللی ام اس ایران گفت:در این کنگره آخرین دستاوردهای ام اس توسط متخصصان داخلی و خارجی به اطلاع متخصصان مغز و اعصاب رسیده می شود.

وی گفت :همچنین این کنگره طبق برنامه ریزی هایی که هر سال پایه ریزی می شود پربار کردن تحقیقات و پیدایش راهکارهای درمانی است که به صورت بومی در جامعه ما قابل اجرا باشد به عنوان محور اصلی برگزیده می شود.

بر اساس آخرین آمار در ایران ۵۰ هزار بیمار مبتلا به ام.اس شناسایی شده اند و در ۱۰ سال آینده هر خانواده ایرانی یک نفر به این بیماری مبتلا خواهد شد.

به گزارش صحرائیان در پایان تاکید کرد:در این کنگره متخصصانی از کشورهای امریکا ،کانادا، سویس، آلمان و انگلستان طی روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان اخرین یافته های روز دنیا را ارائه خواهند داد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.