ام وی ام هم کمیاب شد

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

ام وی ام هم کمیاب شد

عصر خودرو : در شرایطی که از گوشه و کنار خبرهای مختلفی از قطع عرضه خودرو از سوی بعضی از خودروسازان iبه گوش می‌رسد بازار محصولات ام.وی.ام نیز دستخوش تلاطمات قیمتی ناشی از این موضوع شده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از  شرکت مدیران خودرو مدعی عرضه ۲۵۰۰ دستگاه ام.وی.ام در سطح شبکه فروش این محصولات است در مقابل اما بعضی از نمایندگی‌های فروش این موضوع را تکذیب می‌کنند و نتیجه چنین تناقضاتی شاید بالا رفتن قیمت خودروهای چینی در بازار ایران باشد.
در حال حاضر تعدادی از نمایندگی‌های فروش شرکت مدیران خودرو در پاسخ iبه خواست مشتریان برای خرید خودرو اعلام می‌کنند که خودرویی iبه نرخ‌های رسمی برای عرضه وجود ندارد.
به گفته مسوولان فروش ۱۰ نمایندگی فروش مختلف شرکت مدیران خودرو، عرضه محصولات ام.وی.ام از ابتدای مهرماه از سوی شرکت تولیدکننده متوقف شده است. اگرچه در هیچ یک از این نمایندگی‌ها خودرویی iبه نرخ مصوب موجود نمی باش اما بعضی از آنها خودروها را iبه نرخ آزاد و در مواردی تا حدود ۸ میلیون تومان گران‌تر از نرخ مصوب می‌فروشند.
در این میان دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ iبه ادعای نمایندگی‌های فروش مدیران خودرو مبنی بر قطع عرضه این محصولات، می‌گوید: با قیمت‌های فعلی تولید خودرو توسط خودروسازان با ضرر و زیان همراه است iبه همین سبب درخواست نموده‌ایم قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شود تا از یک سو ضرر و زیان تولیدکنندگان کمتر شده و از سوی دیگر رانت و فساد موجود در این بازار از بین برود.
احمد نعمت‌بخش با بیان اینکه مدیران خودرو در مهر امسال دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی تازه در سطح نمایندگی‌های فروش عرضه نموده و چهار هزار و ۶۰۴ دستگاه خودرو نیز تحویل مشتریان شده است، خاطرنشان نمود: این شرکت iبه سبب اختلاف فعلی بین نرخ مصوب فروش خودرو با قیمت همه شده تولید با نرخ ارز مبادله‌ای، در صورت تولید ماهانه هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو پیش‌بینی شده در برنامه تولید خود با زیان ماهانه ۹۷ میلیارد تومان مواجه خواهد شد.
وی در پاسخ iبه اینکه چگونه در شرایطی که شما مدعی میباشید در مهرماه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو ام.وی.ام در شبکه فروش عرضه شده، نمایندگی‌های فروش مدیران خودرو مدعی‌اند که در این ماه عرضه‌ای صورت نگرفته و از آن سو بعضا خودروها را نیز گران‌تر از قیمت مصوب می‌فروشند؟ اظهار نمود:‌ طبق اسناد و مدارک عرضه ام.وی.ام در مهر ماه صورت گرفته است. با این حال اگر بعضی از نمایندگی‌ها خودرو را عرضه نمی‌کنند باید بررسی شود که سبب آن چیست. سبب آن یا تقاضای بالا برای محصولات است یا اینکه مواردی چون سوء استفاده از تفاوت بین نرخ رسمی و بازار خودروها وجود دارد.
در این میان در شرایطی که امکان صحت‌سنجی هیچ یک از این اظهارات وجود ندارد ام.وی.ام‌های چینی از این‌ آشفته بازار بیشترین استفاده را می‌کنند. ناز این خودروها تا حدی در بازار ایران بالا گرفته که بعضی از خریداران حاضرند تا ۸ میلیون تومان بیشتر از نرخ‌های رسمی پرداخت نمایند تا یک خودروی چینی داشته باشند. تا پیش از بروز وضعیت فعلی در صنعت قطعه و خودروی داخلی، خودروی چینی جایگاهی در بازار خودروی ایران نداشت.

شنبه ۶ آبان   ۱:۵۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.