انتخابات باشکوه برگزار می‌شود

جام جم آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات در هفت حوزه رای گیری به صورت الکترونیکی برگزار می شود ، پیش بینی کرد: با تمهیدات صورت گرفته و با حضور گسترده مردم، مرحله دوم انتخابات مجلس نهم باشکوه انجام خواهد شد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار که در برنامه خبری شامگاه پنجشنبه شبکه دو سیما سخن می گفت، اظهارداشت: در اجرای طرح اخذ رای مردم به صورت الکترونیکی، نتیجه آرا پس از ۶۰ دقیقه اعلام خواهد شد.

وی، این حوزه ها را «حوزه انتخابیه شیراز»، «اردل، فارسان و کوهرنگ»، «گرگان و آق قلا»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «تویسرکان»، «مهریز، بافق و ابرکوه» و «تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر» ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد این روند در باقی انتخابات ادامه یابد.

وزیر کشور با بیان اینکه یک سیستم رایانه ای در کشور با همکاری همراه اول و شرکت مخابرات آماده شده است، گفت: سیستم امنیتی این طرح از اینترانت داخلی ، فضایی کاملا امن و پایدار خواهد داشت.

محمدنجار افزود: حتی در این سیستم ، افراد روشندل نیز می توانند در انتخابات شرکت و از کلیدهای بریل آن استفاده کنند و آرای ماخوذه خود را به صورت الکترونیکی به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینکه از نظر نرم افزاری مشکلی وجود ندارد ولی از نظر سخت افزاری تا حدودی نارسایی هایی وجود دارد، گفت: همکاران ما دو سال کار مطالعاتی انجام داده اند تا کار برگزاری انتخابات به نحو بهتر انجام شود و این بدان معنی است که ما از نظر فنی در آمادگی کامل هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه زمان آغاز و پایان مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس از ساعت هشت بامداد تا ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت است، افزود: چنانچه مدت بیشتری برای اخذ رای نیاز باشد با تقاضای هر استان ، تمدید آن میسر خواهد بود.

نجار با اشاره به اینکه هیات هایی برای آموزش مجریان به استان ها اعزام شده است، اعلام کرد: پیش بینی ما این است که از پایان روز رای گیری، نتایج آرای مردم حداکثر ظرف ۲۴ ساعت ارائه شود.

در خلال گفتگوی وزیر کشور با شبکه دو سیما ، با استانداران چند استان نیز به صورت زنده ارتباط برقرار شد که همه آنان بر آمادگی کامل برای برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.