انتخابات ریاست جمهوری اراده ملت ایران در رابطه با حقوق هسته‌ای را تغییر نمی‌دهد

۲۸اردیبهشت،

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: اگر ۱+۵ و آژانس به دنبال وقت‌کشی بوده و فکر می‌کنند بعد از انتخابات ریاست جمهوری تغییری در اراده ملت ایران در رابطه با موضوع هسته‌ای حاصل می‌شود، سخت در اشتباه می باشند.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست ایران و آژانس انرژی اتمی و ۱+۵ گفت: طبق مستندات قبل به سبب اینکه موضوعات از سوی طرف مقابل به صورت غیرشفاف بیان می‌شود، نمی‌توان امیدی به این نشست‌ها داشت.   
 
وی ادامه داد: موضوعی که آژانس از ما توقع دارد خلاف معاهدات NPT است؛ خواسته ما این است که گفتگوها باید در قالب فنی و منطقی باشد اما آژانس انرژی اتمی به دنبال بسیاره‌خواهی بوده و قصد دارد از دستیابی ملت ایران به حق مسلم‌شان جلوگیری کند.   
 
آصفری با بیان این مطلب که ملت ایران به هیچ عنوان حاضر نیست حق قانونی خود را در اختیار دیگران قرار دهد،‌تصریح کرد: اگر ۱+۵ و آژانس به دنبال وقت‌کشی بوده و فکر می‌کنند بعد از انتخابات ریاست جمهوری تغییری در اراده ملت ایران در رابطه با موضوع هسته‌ای حاصل می‌شود، سخت در اشتباه می باشند.   
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در ادامه بیان کرد: مسئله هسته‌ای ایران ارتباطی با شخص ندارد که تغییر رئیس‌جمهور سبب تغییر در اراده ملت و تصمیم جمهوری اسلامی ایران شود، اگر تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات بین ایران و ۱+۵ به نتیجه نرسد در مورد عدم حضور و عضویت خود در آژانس انرژی اتمی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.   
 
وی در پایان اظهارداشت:‌ هنگامی که ملاحظه می‌کنیم ۱+۵ و  آژانس انرژی اتمی از قانون تمکین نمی‌کنند و خواست ملت ایران را در نظر نمی‌گیرند لزومی برای عضویت در آژانس نمی‌بینیم. 

 
انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.