انتخابات زودهنگام در جمهوری‌ آذربایجان

جمهوری‌ آذربایجان امروز (چهارشنبه) انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری خود را برگزار کرده و طبق آخرین گزارش‌ها، محل‌های اخذ رای ساعت ۸ صبح به وقت محلی باز شده‌اند.

انتخابات زودهنگام در جمهوری‌ آذربایجان

به گزارش ممتاز نیوز، مرکز اطلاع رسانی دبیرخانه کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان در ساعت‌های ۱۰:۰۰، ۱۲:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ به روزرسانی‌های اولیه را از پیشرفت و نتایج رای‌گیری ارائه خواهند کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در ماه دسامبر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد و او خودش در کنار شش نامزد دیگر برای پنجمین دوره هفت‌ساله ریاست‌جمهوری رقابت می‌کند.

 اگرچه این رای‌گیری در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۵ برگزار شود، اما رئیس‌جمهور آذربایجان به دلیل آنکه «چشم‌انداز سیاست داخلی کشور را برای سال‌های آتی به ثبات برساند و در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۵ مداخله‌ای صورت نگیرد»، خواستار انتخابات زودهنگام شد.

با مجموع ۶ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۶۲۳ نفر در فهرست رای‌دهندگان، رای‌گیری در ۶ هزار و ۵۳۷ مرکز رای‌گیری در سراسر کشور انجام خواهد شد. هم‌چنین بیش از ۹۰ هزار ناظر برای نظارت بر انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

این انتخابات در سراسر خاک جمهوری آذربایجان از جمله مناطق آزاد شده اخیر برگزار می‌شود. در این مناطق آزاد شده، ۲۶ مرکز اخذ رای تاسیس شده است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.