انتخابات شوراها مورد کم‌توجهی قرار نگیرد

خبرگزاری فارس: ملت به کاندیدای حاشیه‌ساز رای نمی‌دهند/ انتخابات شوراها مورد کم‌توجهی قرار نگیرد

علی‌اکبر پورجمشیدیان صبح امروز در همایش بصیرتی بسیجیان شهرستان بناب با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سالگرد ارتحال امام راحل(ره) بیان کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی که با اقتدار زیر سر آن نفس می‌کشیم و آرزوی هزار و چند صد ساله علمای بزرگ تاریخ اسلام است، مرهون مجاهدت‌های امام راحل(ره) است.

وی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های استکبار جهانی، ایران اسلامی با تلاش و همت متخصصان بسیجی و ولایی در راه رسیدن به خودکفایی همه تحریم‌ها ر به فرصت تبدیل کرده‌اند.

پورجمشیدیان افزود: امروز بیشترین گرایش در بین جوانان آمریکایی و اروپایی توجه به مکتب حیات بخش اسلام است و پیش‌بینی می‌کنند دومین دین رسمی که به آن توجه خواهند داشت، شیعه است.

این سردار دوران دفاع مقدس تأکید کرد: آنچه امام بزرگوارمان و شهدای عزیز امانت و یادگاری به دستمان سپردند، عزت و ارزشی است که در تمام عرصه‌های جهانی به آن دست یافته‌ایم و در چنین موقعیتی می‌ارزد که با مشکلاتی نیز روبه رو باشیم. ولی این ملت سرافراز همانطوری که در ۳۴ سال گذشته در برابر مشکلات ایستادگی کردند، قطعاً می‌توانند با مقاومت این مشکلات را از سر راه خود بردارند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های تشخیص برای انتخاب فرد اصلح را رهنمودهای شیوا و قاطعانه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امروز همه دلسوزان نظام و انقلاب وظیفه دارند معیارها و ویژگی‌های انتخاب فرد اصلح را در جامعه تبیین کنند.

وی شاخصه‌های یک رئیس جمهور اصلح را داشتن ایمان به قانون اساسی، ایمان به اسلام، شجاع، مدیر، مدبر و در رأس همه آنها ولایت مدار و پیرو ولایت ارزیابی کرد و گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس جمهو چندین روز خانه نشین شود، چنین رئیس جمهوری به درد این نظام و ملت نمی خورد.

سردار پورجمشیدیان تأکید کرد: ما کسانی که در ولایت‌مداریشان مشکل داشته باشند را کنار می‌زنیم. از این رو رئیس جمهور باید مکتبی، حزب الهی و آدم توانمند باشد و کسی که سابقه اجرایی بیشتری داشته باشد، باید انتخاب شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری نباید برای اثبات خود اقدامات و خدمات دولت‌های گذشته و نظام اسلامی را سیاه نمایی کنند. باید با نقد منصفانه خود به مردم امید دهیم نه اینکه کارهای بزرگی که در کشور در طول انقلاب شکوهمند اسلامی صورت گرفته به ویژه خدمات دولت نهم و دهم؛ آنها را نفی کنیم.

پورجمشیدیان گفت: هشت نفری که با تصمیم انقلابی و شجاعانه شورای محترم نگهبان از بین صدها کاندیدای ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند، اجازه بهره‌برداری دشمنان از فرصت انتخابات را از آنها سلب کردند و چه یادگار ارزشمندی را امام راحل(ره) با تشکیل شورای نگهبان برای نظام گذاشتند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور تصریح کرد: بصیرت و شرایط سنجی مردم منجر به خلق حماسه‌ای بزرگ در روز انتخابات خواهد شد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: صرف اینکه رئیس جمهور حزب الهی باشد، کافی نیست. بلکه وی باید برای اجرا و پیاده کردن اهداف نظام توانمندی لازم را داشته و ترسو نباشد.

وی ادامه داد: معیار و ملاک انتخاب اصلح، رهنمودهای مقام معظم رهبری است و سپاه و بسیج پیرو ولایت بوده و نمی‌توانند مصداقاً نام کاندیدای اصلح را اعلام کنند از این رو با تبعیت از ولایت با انتخاب فرد اصلح برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب به یادگار خواهند گذاشت.

پورجمشیدیان همچنین به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شوراها نماد مشارکت مردم در کمک به توسعه و عمران شهری و روستایی هستند که در این خصوص نیز با تعامل و همفکری باید افراد صاحب فکر و متخصص برای فعالیت در شوراهای اسلامی شهرو روستا انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد اهمیت انتخابات ریاست جمهوری باعث شده به انتخابات شوراها کم توجهی شود، در حالی که انتخابات شوراها فوق‌العاده مهم است و اگر خدای ناکرده آدم‌های نااهل در شوراها انتخاب شوند، شورای شهر و شهرداری‌ها بهترین محل برای فساد و مال اندوزی و در نهایت ایجاد مشکل برای ملت خواهد بود.

پورجمشیدیان اظهار امیدواری کرد، مردم ولایت مدار ایران اسلامی ۲۴ خرداد با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری را رقم بزنند.

وی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مظهر حماسه سیاسی است و به یقین حضور عظیم و گسترده مردم در انتخابات پیش رو تمام توطئه‌های دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

فارس

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.