انتخابات نظام پزشکی پیش‌مرگ انتخابات ریاست جمهوری شده است

۲۶م دیماه ،
ممتاز نیوز : رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد انتخابات نظام پزشکی پیش‌مرگ انتخابات ریاست جمهوری شده است و گروه‌های سیاسی برای گسترش نفوذ خود در انتخابات بعدی در این انتخابات شرکت کردند.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی خانه صنفی پزشکان است، اظهار داشت: به همین سبب این سازمان باید از هرگونه مسائل سیاسی بدور باشد اما متاسفانه به نظر می‌رسد این انتخابات پیش‌مرگ انتخابات ریاست جمهوری شده است و گروه‌های سیاسی برای گسترش نفوذ خود در انتخابات بعدی در این انتخابات شرکت کردند که این موضوع با اساسنامه سازمان نظام پزشکی مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه گروهی سازمان نظام پزشکی را با محل‌های سیاسی دیگر اشتباه گرفته‌ اند تصریح کرد: پزشکان کاندید باید تنها مسائل صنفی و مشکلات مردم را در نظر بگیرند و اگر قرار باشد به سیاست بپردازند مشکلات موجود دو چندان می‌شود.

خسرونیا تصریح کرد: فعالیت نظام پزشکی تقابل با خواسته‌های نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت دارد و این سازمان باید منافع جامعه پزشکی را در نظر گیرد. لذا مهمترین نکته‌ای که در چند سال اخیر از دست رفته است احترام جامعه پزشکی است که مردم به پزشک احترام می‌گذاشتند و به او به عنوان حکیم نگاه می‌کردند اما هم اکنون پزشک احترام سابق را ندارد چرا که وزارت بهداشت این احترام را حفظ نکرده و سازمان نظام پزشکی هم اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰ درصد پزشکان که پزشکان عمومی می باشند زیر خط فقر زندگی می‌کنند و با ویزت‌های ۶ و ۱۰ هزار تومان در خارج مراکز دولتی فعالیت می‌کنند. لذا با توجه به افزایش هزینه‌های مطب به نظر می‌رسد این هزینه‌ها کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

خسرونیا گفت: این امر سبب شده تعدادی از پزشکان از گردونه کار طبابت خارج شوند و به شغل‌های کاذب روی بیاورند که اگر وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی همگام بود وضع جامعه پزشکی اینچنین نبود.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.