انتخاب زندگی شما شادی باشد

جام جم آنلاین: بعضی از انسان‌ها اینقدر شاد و سرحال هستند که به نظر می‌رسد با خنده متولد شده‌اند و نمی‌توان لبخند را از لب‌هایشان دور کرد؛ با این حال اغلب افراد این طور نیستند و برای شاد بودن باید تلاش کنند.

بنابراین بد نیست تکنیک‌های موثر در این زمینه را بیاموزید تا بتوانید زودتر و بهتر حس شاد بودن و خوشحالی را تجربه کنید البته نکته مثبت این است که شادی و خوشی را می‌توانید براحتی به دست آورید؛ فقط باید آن را انتخاب کنید.

بد نیست این را هم بدانید که اهمیت شادی و حس خوب تا جایی پیش می‌رود که امروزه متخصصان اعتقاد دارند شادی نشانه عقل است و انسان‌های عاقل زندگی شادتری را می‌گذرانند! تعجب نکنید، این مطلب درست است چون هیچ آدم عاقل و سالمی غم و غصه را به شادی و خوشحالی ترجیح نمی‌دهد و برای به دست آوردن این خوشی نیز تمام تلاش خود را می‌کند.

در ضمن، باید بدانید شاد بودن فقط مختص انسان‌های ثروتمند و کسانی که هیچ دردسری ندارند، نیست؛ همه افراد، در هر شرایط و موقعیتی می‌توانند شاد باشند.

کیفیت زندگی انسان به عوامل زیادی بستگی دارد و همه چیز در مسائل مالی و ثروت خلاصه نمی‌شود؛ سلامت، روابط اجتماعی، نگرش نسبت به دنیا و زندگی، معنویت، فعالیت‌های روزمره و… همه مواردی مهم است که باید به آنها نیز توجه شود.

با این حال، متاسفانه بیشتر مردم عادت کرده‌اند داشته‌های خود را نادیده بگیرند و فقط بر آنچه ندارند، تمرکز کنند و مشخص است با چنین طرز فکری به هیچ وجه نمی‌توان شادی را تجربه کرد.

یکی از شیوه‌هایی که کمک می‌کند زندگی شادتری داشته باشید و بیشتر از لحظات زندگی‌تان لذت ببرید، این است که بپذیرید آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد همیشه مطابق میل و خواست شما نیست؛ البته این پذیرش باید واقعی باشد و نه این‌که فقط آن را بیان کنید.

اگر دقیق‌تر به این مطلب دقت کنید متوجه خواهید شد که شادی شما نباید به هیچ فرد یا هیچ موضوع دیگری مرتبط باشد؛ به این معنا که شما تنها کسی هستید که مسوول فراهم کردن محیطی شاد برای خودتان است.

در ضمن، خوب است با خودتان و دیگران مهربان‌تر باشید و برای این‌که از کارهایتان بیشتر لذت ببرید، آنها را با علاقه انجام دهید.

وقتی عصبانی هستید و نمی‌توانید براحتی خودتان را کنترل کنید، کمی قدم بزنید و چند دقیقه‌ای از محیط و بحثی که موجب ناراحتی شما شده است، دور شوید.

با این کار اجازه می‌دهید دیگران هم شما را فردی آرام و مثبت به حساب آورند که این مساله هم در شادی بیشتر شما موثر است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.