انتزاع همچنان درجا می زند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

با توجه به ارائه طرح انتزاع از سوی کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی، همچنان شاهد درجا زدن این طرح در کمیسیون ویژه هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طرح انتزاع مدتی است که در کمیسیون مشترک نمایندگان کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید حمایت از تولیدکنندگان است اما بسیاری از تولید کنندگان محصولات کشاورزی با مشکل تنظیم بازار و واردات بی رویه در فصل برداشت روبرو هستند که این امر باعث متضرر شدن تولید کنندگان و باقی ماندن محصول روی دست کشاورزان شده است.

با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و حمایت از تولیدکنندگان است باید با جلوگیری از واردات بی رویه از تولید ملی حمایت کند.

بنابراین گزارش، تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله مشکلاتی است که با دوگانگی بین وظایف وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن تجارت روبرو شده است، وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید است و وزارت صنعت و معدن تجارت مسئول تنظیم بازار است اما آمارهای ارائه شده از تولید محصولات کشاورزی از سوی هر دو وزارتخانه ها متناقض و با واقعیت فاصله دارد. برای مرتفع شدن مشکل تولید در خصوص تنظیم بازار، باید متولی تولید و واردات به عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.

با توجه به اینکه وظایف وزارت جهاد کشاورزی با طرح انتزاع افزایش می یابد اما مشکل تنظیم بازار برطرف خواهد شد.

بنابر مطالب فوق، طرح انتزاع، طرح حیاتی بخش تولید محصولات کشاورزی در کمیسیون ویژه ای بررسی می شود اما هنوز به نتیجه ای که همگان منتظرش هستند نرسیده است.

برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی، دلیل اجرایی نشدن طرح انتزاع را بی رغبتی کمیسیون صنعت، معدن و تجارت می دانند و برخی دیگر از نمایندگان مجلس هم در پاسخ به وضعیت طرح انتزاع می گویند طرح در حال بررسی است.

مرادزهی عضو کمیسیون مشترک انتزاع در خصوص تصمیمات صورت گرفته در این کمیسیون گفت: در جلسه کمیسیون ویژه کلیات طرح تصویب و جزئیات آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با طرح انتزاع وظایف ۲ وزارتخانه مشخص می شود و مشکل تولید وتنظیم بازار محصولات کشاورزی برطرف خواهد شد.

شایان ذکر است، اجرایی شدن طرح انتزاع باعث تنظیم بازار و رونق تولید محصولات کشاورزی می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.