انتشار اسناد بیمه خطوط آبگرفته مترو/ احتمال تغییرات مدیریتی در شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر،این هفته با انتشار اسناد بیمه خطوط آبگرفته مترو آغاز شد . وعده های مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو پس از یکماه که شرکت بیمه را تهدید به انتشار توافق های ابتدایی کرده بود محقق شد و این اسناد در اختیار رسانه ها قرار گرفت .

این در حالی است که معاون عمرانی استانداری تهران همچنان معتقد است شرکتهای بیمه نباید به دلیل ضعف مدیریت خسارتی را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در تهدید تازه ای اعلام کرده است : در صورتی که بیمه بر نپرداختن حق قانونی مترو پافشاری کند به مراجع قضایی شکایت می کنیم.

اما شنبه ۳ تیرماه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمالا بزودی شهردار تهران به دلیل عدم توجه به جمع آوری تبلیغات کالاهای خارجی در سطح شهر به مجلس احضار می‌شود.

اما این سخن از سوی عضو دیگر این کمیسیون رد شد . علیرضا محجوب گفت :برنامه‌ای درباره حضور قالیباف در کمیسیون اجتماعی عنوان نشده‌است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در دفاع از عملکرد مدیریت شهری در تحقق شعار امسال گفت: بیشترین تلاش در زمینه تحقق شعار امسال توسط مدیریت شهری انجام شده است. جمع آوری کالاهای صد در صد خارجی از سطح فروشگاههای شهروند تا حمایت از تولید کنندگان داخلی و تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی در پروژ های عمرانی و… بخشهایی از تلاشهای مدیریت شهری برای تحقق شعار سال است . در بحث تبلیغات محیطی باید به مجموعه ای از سیاست گذاریها توجه کرد و تبلیغات محیطی پیچیدگیهای خود را دارد و نیاز به کار کارشناسی بسیار است.

مترو در این روز یک حاشیه دیگر هم داشت و آن مخالفت استانداری با افزایش قیمت بلیت مترو تا زمانی که وضعیت هزینه ها و حقوق و دستمزد کارمندانش به طور شفاف بیان نشود ،بود .

معاون استاندار تهران گفت: احتمال این که مانند دانشگاه خیالی در لندن کارمندان خیالی نیز وجود داشته باشد که بدون حضور پول دریافت می کنند وجود دارد که این موضوع باید برای ما رفع ابهام شود و اگر سخنان آنها قانع کننده بود مخالفتی در خصوص افزایش نرخ بلیت های مترو نداریم .

یکشنبه ۴ تیرماه آخرین وضعیت آلودگی صوتی پایتخت منتشر شد . یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این که شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا در صدر کشورهای جهان قرار می‌دهد گفت: منطقه ۶ شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی در صدر مناطق دیگر شهر تهران قرار دارد که به ترتیب ده منطقه پر سر و صدای شهر تهران ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۷، ۱۳، ۳، ۱۹، ۱۸ و ۲ هستند که با توجه به تعداد و سرعت خودروها در این مناطق، مقدار کیلومتر پیمایش خودروها و توزیع نوع آنها، در هر منطقه و میزان اتوبانهای موجود این تقسیم‌بندی انجام شده است.

در این روز خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران از فرصت یک ماهه برای تدوین لایحه گودبرداری ساختمان‌ها خبرداد و گفت: متاسفانه شاهد اتفاقات غم انگیزی در جای جای شهر به دلیل گودبرداری‌های غیراصولی هستیم که بیشترین این اتفاقات به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی و مقررات وصف شده است به طور مثال سازه نگهبان در گود همجوار پلاک اجرا نشده و شاهد ریزش ساختمان و به خطر افتادن جان شهروندان هستیم.

او همچنین به افزایش پیامکهای تبلیغاتی و قرعه کشیهای آن‌ در حد مخاطب میلیونی اشاره کرد و گفت:‌ در محتوای آن تبلیغات آمده اگر شما یک پیام بدون متن بفرستید در قرعه کشی یک خودرو شرکت می‌کنید. آیا این همان بخت آزمایی نیست و مشکلات شرعی ندارد؟ این پیامها در حد میلیونی منتشر می‌شود و درآمدهای میلیونی در لحظه برای شرکتهای منتشر کنده دارد.

دوشنبه ۵ تیرماه با خبری خوش برای مترو سواران آغاز شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو در این روز اعلام کرد که تا پایان ماه جاری ۴ کیلومتر از توسعه غربی خط ۴ مترو تهران به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد: ایستگاههای ارم سبز، اکباتان و شادمان سه ایستگاه باقی مانده در خط ۴ هستند که به جز ایستگاه شادمان، دو ایستگاه دیگر بزودی مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرند و ایستگاه شادمان نیز به دلیل متقاطع بودن ، بعد از عملیات تکمیلی مورد نیاز، به بهره برداری خواهد رسید.

در این روز خبر احتمال خداحافظی محمدهادی ایازی از معاونت اجتماعی منتشر شد. گزینه های احتمالی برای معاونت اجتماعی شهرداری امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی و شوشتری رئیس سازمان زیباسازی هستند. بر اساس شنیده ها این دو نفر گزینه های جدی شهردار تهران نیستند و هنوز هم توافق برای رسیدن به فردی که معاونت گسترده اجتماعی را بتواند به خوبی اداره کند، ادامه دارد.

برخی رفتن ایازی را به دلیل عملکرد نه چندان موفق او در معاونت اجتماعی می دانند و معتقدند شهردار به دنبال چهره ای شاخص در این حوزه است و گروهی نیز بر این باورند در سال پایانی عمر مدیریت شهری ایازی ترجیح می دهد در یک معاونت بی حاشیه حضور داشته باشد تا فراغت بیشتری برای سایر کارهایش داشه باشد. گفته می شود در ماه رمضان شهرداری تهران دوباره با موج جدیدی ازتغییرات همراه است.

در این روز شهردار تهران گفت: با افتتاح پل کابلی دسترسی غربی به برج میلاد امکان دسترسی به مجموعه برج و بوستان منحصر به فردی که درآینده نزدیک در کنار برج میلاد افتتاح می شود به راحتی فراهم خواهد شد.

در این روز با انتشار آمارهای مرکز کنترل کیفیت هوا در خصوص میزان اشعه ماورای بنفش مشخص شد ۱۰روز از روزهای خرداد ماه میزان اشعه ماورای بنفش در پایتخت در وضعیت خطرناک بوده اما هیچگونه هشداری از سوی دستگاههای متولی به شهروندان داده نشده است. این درحالی است که روزانه میزان اشعه UV در پایتخت اندازه‌گیری می‌شود.

معصومه ابتکار دبیر کمیته محیط زیست شورا نیز در واکنش به بی تفاوتی متولیان این امر گفت: نهادهای مسئول باید در این زمینه گزارش و هشدارهای لازم را می دادند تا آسیبی به مردم به خصوص کودکان وارد نشود .

سه شنبه ۶ تیرماه بودجه سازمان نوسازی و شرکت حریم بان اب وجود انتقادهای بسیار به عملکرد آنها و در غیاب دو عضو منتقد  حمزه شکیب و خسرو دانشجو  به تصویب رسید .

حمزه شکیب در زمان رای گیری و بررسی بودجه سازمان نوسازی ترجیح داد در بیرون از صحن شورا باشد و در هنگام بررسی بودجه این سازمان صحن شورا را ترک کرد و پس از رای گیری بازگشت و دانشجو نیز از غایبان جلسه علنی شورا بود .

در این روز ،محمد علی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه به جای غصه خوردن برای کاهش درآمدها باید برای کاهش هزینه‌ها در شهرداری کاری کرد گفت: شورای شهر طرح شفاف سازی مالی پروژه‌های عمرانی را به زودی تدوین می‌کند.

او معتقد است این طرح جلوی ریخت و پاش های احتمالی در شهر را می گیرد و شهروندان را نسبت به پروژه های عمرانی حساس تر از گذشته می کند .

روز میانی هفته بیشترین اخبار شهری مربوط به شورای شهر تهران است در جدول زیر اظهار نظرهای اعضا شورا در این روز می آید:

 
نام اظهار نظر
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی

به دلیل تلاشهای شهید بهشتی برای قوانین مندرج در قانون اساسی که مربوط به شوراها است جایزه ملی شهید بهشتی را ایجاد و  خانه  این شهید را به محل دبیرخانه این جایزه تبدیل کنیم.

معصومه ابتکار دبیر کمیته محیط زیست فرمانده نیروی انتظامی خواستار طرح های پیشنهادی برای جایگزینی طرح های امنیت اخلاقی شده اند که اعضای کمیسیون فرهنگی نباید به این درخواست بی تفاوت باشند با دعوت از جوانان و کارشناسان امور مختلف به دنبال طرح های جدید باشیم .
مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت سهم ۷٫۷ میلیاردی شهرداری را از محل درآمدهای وصول جرایم راهنمایی و رانندگی بپردازد .
حمزه شیکب رئیس کمیسیون عمران شورا تنها ۵ درصد ساختمان‌ها براساس پروانه ساخت ساخته می‌شوند و برخی از آنها حتی پروانه ساخت‌هایشان نیز با تخلف صادر می‌شود.
رسول خادم ،رئیس کمیسوین برنامه و بودجه مجموع پروژه های واگذار شده به شرکت های وابسته به شهرداری ، ۵۰ درصد از طریق مناقصه عمومی و ۸۰ درصد از طریق مناقصه محدود بوده است.
پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه ۶۴ میلیون تومان هزینه جشن و پذیرایی ۴۱ پرسنل  سازمان  نوسازی پیش بینی شده است .مگر ما چقدر جشن و پذیرایی در سال داریم.
علیرضا دبیر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شرکت حریم‌بان را خود شورا ایجاد کرده و نباید آن را از خود دور کنیم ، ما باید مشکلات را ریشه ای حل کنیم و با عدم تصویب بودجه آن مشکلات اصلی حل نمی شود.در این سازمان ۷۰ جوان دم بخت فعالیت می کنند که نباید آنها را با مشکلات معیشتی روبرو کنیم.
مهدی چمران ،رئیس شورای شهر تهران وقتی پلیس ساختمان نمی تواند سیاست های خود را اجرایی کند، چه نیازی به او داریم. ما نیاز به اسم و شکل پلیس ساختمان نداریم بلکه باید به طور جدی با پروژه هایی که با نقشه همخوانی ندارد و تخلف می کنند، برخورد کنند. این در حالی است که همچنان پروژه های تخلفات به کمیسیون ماده(۱۰۰) می رود.
 

چهارشنبه ۷ تیرماه اعضای شورا به نگرانی هنرمندان تئاتر در خصوص احداث زیر گذر چهار راه ولیعصر پاسخ دادند و خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران گفت: این زیر گذر در خدمت این فضاست و هیچ گونه لطمه ای به بنای تئاتر شهر نمی زند .

وی با تاکید بر اینکه احداث این زیرگذرها مجموعه تئاتر شهر را زنده تر می کند گفت: گودبرداریهای انجام شده به سازه تئاتر شهر لطمه ای وارد نمی کند.

حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در این رابطه تاکید کرد: راه‌اندازی زیرگذر چهارراه ولی‌عصر(عج) هیچ خطری را متوجه تئاترشهر نمی‌کند و شورا در این زمینه با تمام توان نظارت می کند.

در این روز معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از افزایش ناوگان اتوبوسرانی و مترو تا پیش از مهرماه خبرداد و گفت: تا پیش از مهرماه علاوه بر افزایش ناوگان اتوبوسرانی، واگنهای جدید مترو وارد خطوط می‌شوند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.