انتشار بیش از ۶۸ هزار عنوان کتاب در سال ۹۰

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۲:۳۳:۳۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

خانه کتاب منتشر کرد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- گزارش آماری کتاب های منتشر شده در سال ۹۰ از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این آمار نشان می‌ دهد در سال گذشته بیش از ۶۸ هزار عنوان در کشور منتشر شده است. این در حالی است آمار کتاب های منتشر شده در سال ۸۹ ،‌ “۶۴۹۲۶”  عنوان بوده است.
بر اساس این آمار از میان آمار، ۱۴۰۹۱ عنوان ترجمه و ۵۴۷۲۸ عنوان کتاب تالیفی هستند. کتاب‌های تألیفی نسبت به سال ۸۹، شش درصد افزایش و کتاب‌های ترجمه شده نیز ۷ درصد افزایش داشته است. همچنین نسبت به سال ۸۹، کتاب‌های چاپ اول ۷ درصد افزایش رشد داشته و کتاب‌های چاپ مجدد نیز ۶ درصد افزایش رشد داشته است.
این در حالی است که بر اساس این آمار میزان شمارگان کل در سال ۹۰ برابر با ۶۶۸/۳۸۸/۲۰۴ بوده که این آمار نسبت به سال ۸۹ دو درصد افزایش داشته است.
همچنین این گزارش نشان می‌­دهد که تعداد ۱۷۵۰۲ عنوان کتاب در شهرستان‌­ها منتشر شده است و ۵۱۳۱۷ عنوان کتاب نیز متعلق به استان تهران بوده است.
در سال ۹۰ تیراژ کل کتاب­های منتشر شده در کشور ۲۰۳۸۷۶۸۱۸ نسخه بوده و تیراژ متوسط این آمار نیز ۲۹۸۷ عنوان کتاب بوده است.
بر اساس این آمار،‌در سال ۱۳۹۰ بیشترین تعداد کتاب‌ها به ترتیب در موضوع : دین (۱۱۳۹۵ عنوان)، علوم عملی (۱۰۲۲۵ عنوان)، کودک و نوجوان (۱۰۰۶۹ عنوان)، ادبیات (۷۷۳۹ عنوان )، علوم اجتماعی( ۷۴۹۹ عنوان) و آموزشی و کمک‌درسی (۶۹۷۹ عنوان) بوده است.
از سوی دیگر قیمت کل کتاب های منتشر شده در سال ۹۰ ، ” ۰۰۰/۴۰۰/۱۱۶/۷۷۱/۷″ بوده که نسبت به سال گذشته اش،‌ ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.
همچنین کتاب‌های سال ۱۳۹۰ ازسوی ۴۶۹۱ ناشر منتشر شده است و متوسط سهم هر ناشر ۱۴ عنوان بوده است ودر نهایت در سال ۹۰، تعداد ۲۳۴۵ عنوان کتاب بیش از یکبار به چاپ رسیده‌اند.

 

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۲۳۳۳۰۲۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.