انتشار تصاویر عملیاتی شدن پهپاد شاهد ۱۲۹/ شلیک موفق سامانه رعد

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران، سامانه موشکی پدافند هوایی رعد پس از شلیک موفقیت آمیز توانست هدف پروازی را منهدم کند.

 

این سامانه، جدیدترین سامانه موشکی پدافند هوایی در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران است که با هدف مقابله با جنگنده های پیشرفته بیگانه و آمریکایی ساخته شده است.

 

سردار سرتیپ پاسدار ˈامیرعلی حاجی زادهˈ فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح، در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی این سامانه، گفت: سامانه پدافندی رعد می‌تواند، اهداف را در برد ۵۰ کیلومتری و در ارتفاع ۷۵ هزار پایی مورد هدف قرار دهد.

 

این هواپیمای راهبردی قابلیت مداومت پردازی ۲۴ ساعته و اجرای ماموریت‌های مراقبت، شناسایی و انحراف اهداف با بمب و موشک را دارد.

 

با بکارگیری این هواپیما، جمهوری اسلامی ایران با کمترین هزینه، اشراف اطلاعاتی خود بر مناطق مرزی، کویر مرکزی، خلیج فارس و دریای عمان را گسترش داده و امنیت تروریست‌ها و قاچاقچیان را با تهدید جدی مواجه می‌‌سازد.

 

این پرنده به گونه‌ای طراحی شده است که انواع تجهیزات بر روی آن قابل نصب بوده و در کنترل ترافیک جاده‌ای، مراقبت جنگل‌ها و منابع طبیعی نیز می‌‌تواند مورد استفاده مؤثر قرار گیرد.

 

بنابراین گزارش، این هواپیمای راهبردی از محصولات جدید، در شرایط تهدید و تحریم دشمنان علیه ملت ایران به شمار می‌رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.