انتشار فیلم خصوصی در اینترنت برای انتقام

شکایت مدیرعامل باشگاه اصفهانی از یک سایت، انتشار فیلم خصوصی برای انتقام و دستگیری مدیر فروشگاه اینترنتی فروش فیلمهای مستهجن، مهمترین اخبار پلیس فتا است.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جهانشیری در رابطه با پرونده برداشت غیر مجاز از حساب دختر جوان گفت: با شکایت زن جوانی مبنی بر برداشت غیرمجاز ۷۵ میلیون ریال از حسابش ماموران تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند. در بررسیهای اولیه مشخص شد برداشتها از طریق دستگاه خود پرداز و به صورت کارت به کارت یا برداشت نقدی بوده است.
وی ادامه داد: پس از تحقیقات فنی و استعلامات صورت گرفته از بانک‌های مربوطه، متهم شناسایی و دستگیر شد. متهم که از دوستان خانوادگی زن جوان بود پس از رویت مدارک و مستندات به جرمش اعتراف کرد.
سرهنگ جهانشیری افزود: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود بسیار دقت نموده و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهید و توجه داشته باشید هیچ‌گاه اطلاعات و رمز خود را کنار عابر بانک نگهداری ننمایید.
به گفته رئیس پلیس فتا بوشهر هموطنان باید در انتخاب رمز دقت کنند و از رمزهای پیش گزیده و تکراری که به راحتی قابل حدس زدن هستند استفاده نکرده و رمز عبور را به صورت متوالی تغییر دهید. همچنین در صورت بروز چنین مشکلاتی مراتب را سریعاً به پلیس فتا اطلاع دهید.

انتشار فیلم خصوصی برای انتقام
سرهنگ جعفریان رئیس پلیس فتا استان چهارمحال بختیاری در این باره اظهار داشت: باشکایت فردی مبنی بر انتشار فیلم خصوصی وی در اینترنت، ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز و مشخص شد که فردی با استفاده از دوربین تلفن همراه اقدام به فیلم برداری از شاکی در محل کار کرده و این فیلم را با عنوانی ناشایست در اینترنت پخش کرده است. کارشناسان طی تحقیقاتی فنی و بررسی‌های صورت گرفته، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد:متهم که از کارگران شرکت بودبه تهیه فیلم از شاکی اعتراف و در بازجویی ها گفت: به دلیل کینه‌ای که از وی داشتم این فیلم را برای تعدادی از کارگران دیگر نیز بلوتوث کردم ولی در خصوص انتشار آن از طریق اینترنت اطلاعی ندارم. با توجه به اظهارات متهم و انجام اقدامات تخصصی، شخصی که اقدام به انتشار فیلم کرده بود نیز شناسایی و دستگیر شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتادر این باره هشدار داد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم و عکس خصوصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی بدون رضایت آنها و انتشار مطالب دروغ به قصد ضرر رساندن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع می شود.

دستگیری عامل فروش محصولات ضد
سرهنگ امینی رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا در راستای اهداف این یگان در جهت کاهش جرائم و تخلفات در فضای مجازی، حین رصد سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی ، دو مورد فروشگاه را که اقدام به فروش فیلم و موسیقی های مبتذل می کردند، شناسایی و با تحقیقات و بررسی‌های فنی انجام گرفته بر روی سایت‌های مورد نظر مدیر سایت شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.
معاونت اجتماعی پلیس فتا در این باره گفت: خرید و فروش و معامله فیلم و عکس خلاف عفت عمومی و اشاعه‌ی فحشاء و منکرات در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آنبرخورد می کند.

شکایت مدیرعامل باشگاه اصفهانی از یک سایت
سرهنگ خسروی رئیس پلیس فتا استان اصفهان در رابطه با پرونده شکایت یکی از مدیران باشگاه اصفهانی از عوامل گرداننده یک سایت گفت: با شکایت یکی از مدیران باشگاه‌های فرهنگی، ورزشی استان مبنی بر اینکه مدتی است فرد یا افرادی با ایجاد وب سایتی که حاوی مطالب موهن و کذب ماست موجبات هتک حیثیت اعضاء باشگاه را فراهم کرده اند، ﻤﺄموران بلافاصله اقدامت خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی انجام گرفته روی سایت مورد نظر به منظور شناسایی گردانندگان سایت و رد یابی ایمیل این افراد، نهایتاً متهم اصلی شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.
متهم پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و انگیزه عمل مجرمانه خود را انتقام جویی از مدیر باشگاه اعلام کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.