انتشار نتایج بنچمارک سونی اولترا Z توسط GSMArena

ممتازنیوز:

gsmarena_001
طی چند روز اخیر شرکت ژاپنی سونی یکی از خبرسازترین شرکت ها در دنیای تکنولوژی مخصوصا اسمارت فون ها بود و پس از انتشار اخبار و شایعات پیرامون پرچمدار بعدی این شرکت یعنی هونامی، اکنون نوبت به پرچمدار قدرتمند کنونی آن ها یعنی اولترا Z می رسد تا در بنچمارک های منتشر شده توسط GSMArena خودنمایی کند. این دستگاه با وجود اینکه با سایز بسیار بزرگ ۶.۴ اینچی که دارد در خانواده کم جمعیت فبلت ها جا خوش کرده اما با سخت افزار بسیار قدرتمندی مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۰۰ حرف های زیادی را برای گفتن در میان اسمارت فون ها نیز دارد.
این بار قصد داریم تا به بررسی بنچمارک های منتشر شده بپردازیم تا به قدرت فوق العاده این فبلت عظیم الجثه پی ببریم.
این دستگاه به لطف بهره گیری از ۴ هسته Krait 400 و کلاک اسپید ۲.۲GHz در کنار ۲GB رم، بر روی کاغذ حرف های زیادی برای گفتن دارد و می خواهیم ثابت کنیم که این موضوع در عمل نیز صدق می کند. همچنین این فبلت در کنار پردازنده قدرتمند خود به چیپ گرافیکی Adreno300 نیز مسلح شده است تا در بنچمارک های گرافیکی نیز به این راحتی ها در برابر رقبای مدعی سر تسلیم فرود نیاورد. پس در ادامه با ما باشید تا از مراحل کار آگاه شوید.
قبل از هرچیز به بررسی بنچمارک Pi می پردازیم که به بررسی عملکرد هر هسته به صورت مجزا می پردازد. در این بخش تقریبا می توان گفت که اولترا Z مقام اول مشترک را با نسخه گوگلی گلکسی اس۴ بدست آورده است.

1

سراغ بنچمارک بعدی یعنی Geekbench 2 می رویم که همزمان ترکیبی از کیفیت عملکرد پردازنده و حافظه دستگاه را مورد سنجش قرار می دهد و یکی از بهترین بنچمارک ها برای مقایسه دستگاه های با پلتفرم های مختلف می باشد. در این بخش اولترا Z با افتخار و با فاصله ای خیره کننده خود را از نزدیک ترین رقبایش جدا کرده و ثابت می کند که نسبت به برادر بزرگتر خود(البته در سن!) پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است که البته با در نظر گرفتن پردازنده های آن ها این موضوع قابل پیشبینی بود. مکان ناامید کننده آیفون ۵ در این بنچمارک در نوع خود جالب توجه است.

2

در نهایت نوبت به بنچمارک مشهور Antutu می رسد که تقریبا همه بخش های دستگاه مانند CPU، رم و حافظه آن را با همدیگر مورد سنجش قرار می دهد و عدد نهایی را از حاصل جمع عملکرد هریک از آن ها بدست می آورد. در این بخش نیز اولتراZ قدرتمندانه بر سکوی نخست تکیه داده و نسبت به ایکسپریا Z حدود ۳۰ درصد قدرت بیشتری را به رخ رقبای خود کشیده است.

3

همانطور که ملاحظه فرمودید آخرین پرچمدار کنونی سونی، به لطف بهره گیری از پردازنده بسیار نیرومند خود با اختلافی فراوان نسبت به سایرین بر جایگاه نخست تکیه داده و فعلا تا ماه سپتامبر در نمایشگاه IFA2013 که قرار است محصولات قدرتمندی معرفی شوند، یکه تاز میدان می باشد.

GSMArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.