انتصاب “گزارشگر ویژه” برای ایران اولین تخلف حقوق بشری/مسئله انتخابات ایران همچون “دم خروس” از گزارش احمد شهید خارج زده است

۱۶م اسفند ،

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه در ایران هزاران نفر گزارش گر موضوعی آماده است و ما در قالب هزاران صفحه به آنها پاسخ داده ایم گفت: بنابراین انتصاب “گزارشگر ویژه” برای ایران اولین تخلف حقوق بشری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ گفتگوی ویژه خبری امشب تازه ترین گزارش ضد حقوق بشری احمد شهید را باحضور محمدجواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بررسی می کند.

شرح آن لاین این برنامه به شرح زیر است:

***لاریجانی دربارهٔ انواع گزارش های حقوق بشری گفت یکی گزارشگری موضوع است، گفت: در ایران هزاران نفر گزارش گر موضوعی آماده است و ما در قالب هزاران صفحه به آنها پاسخ داده ایم؛ بنابراین انتصاب “گزارشگر ویژه” برای ایران اولین تخلف حقوق بشری است.

***یک شرط دیگر یرای انتخاب گزارشگر این است که این فرد علیه کشور مورد بررسی دارای موضعگیری نباشد؛ این فرد(احمد شهید) همچون بازیگران به تلویزیون‌های خارجی می‌رود علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند.

***یکی دیگر از مواردی که دربارهٔ انتصاب احمد شهید تعجب برانگیز ارتباط وی با گروه های تروریستی و تغذیه و حمایت شدنش از جانب آنهاست.

***رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دربارهٔ این موضوع که احمد شهید مسلمان است گفت: این مسلمانی در اسم است و اگر یهودی و مسیحی بود بهتر بود چراکه گزارش وی اهانت هایی به اسلام است.

**در گزارش احمد شهید به مسئله انتخابات ایران پرداخته می گردد که در واقع همچون دم خروس از این گزارش خارج زده  است. در این گزارش گفته شده است شورای نگهبان خلاف رویه جهانی است. مشخص نیست خلاف رویه جهانی به چه معناست!

***لاریجانی دربارهٔ اشتباهات فاحش در گزارش احمد شهید گفت: در این گزارش به زندانی شدن درویشی که به خانقاه می‌رفته است اشاره شده که وقتی به این درویش این خبر را دادیم گفت« خاکبرسرشان من که آزاد هستم».

***رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه دربارهٔ این گزارش تاکید کرد: پشت پرده این مباحث دشمنی با اسلام است؛ این گزارش نتیجه می‌گیرد تمام احکام شرع که با نرم های بین المللی مخالف است باید حذف شود.

***وی دربارهٔ سوء استفاده از عنوان اقلیت های دینی و مذهبی در این گزارش عنوان کرد: در ایران فردی جاسوسی می کند که ممکن است هر دینی داشته باشد اما وقتی این فرد دستگیر می گردد می گویند چون کرد بود دستگیر شد. این درحالیست که در ایران اگر جاسوس شیعه اثنی عشری هم باشد مورد پیگیرد قرار می گیرد.

***لاریجانی با تاکید بر اینکه دو مسیر شیطنت در قالب “اقلیت‌ها” و “قومیت” وجود دارد؛ برای انجام دادن اقدامات تروریستی و علیه امنیت ملی از پوشش اقلیت ها و قومیت ها استفاده می گردد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.