انتقاد “انجمن صنفی خبرنگاران کشور” از بازداشت یک فعال رسانه‌ای

۲۱م اسفند ،

با صدور نامه‌ای خطاب به جعفری‌ دولت‌آبادی صورت گرفت

“انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سراسر کشور” با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به جعفری‌ دولت‌آبادی دادستان تهران از بازداشت قائم مقام خبرگزاری تسنیم انتقاد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سراسر کشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به جعفری‌ دولت‌آبادی دادستان تهران از بازداشت قائم مقام خبرگزاری تسنیم انتقاد کرد.

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی رسمی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سراسر کشور، متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
جناب آقای جعفری دولت‌آبادی
دادستان محترم تهران
سلام علیکم

احتراماً امروز دوشنبه ‌۲۱ اسفند ۹۱‌ مطلع شدیم که آقای عباس‌ درویش‌توانگر؛ قائم مقام خبرگزاری تسنیم با شکایت دولت به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

به نظر می‌رسد، بازداشت یکی از نیروهای خدوم و باسابقه رسانه‌ای کشور که بیم تبانی و فرار وی قابل تصور نیست، مغایر با قوانین و مقررات کیفری و در تعارض با تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی است.

عباس درویش توانگر جزو نیروهای رسانه‌ای متعهد، ولایت‌مدار و دارای حسن اشتهار است که التزام وی به قانون و همچنین تبعیت محض از فرمایشات رهبر معظم انقلاب همچنین پایبندی ایشان به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مدت بیش از ۲۰ سال سابقه رسانه‌ای ایشان اثبات شده است‌ و قوه محترم قضائیه در چنین مواردی باید سعه صدر بیشتری داشته باشد.

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کشور بر خود مسلم می‌داند که جنابعالی با رسیدگی به این موضوع، با خطاهای صورت گرفته در این زمینه برخورد خواهید کرد.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سراسر کشور


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.