انتقاد ایران از رفتار آمریکا در بازداشت غیر قانونی شهرزاد میرقلی‌خان

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمانپرست با اشاره به اینکه بازداشت این شهروند بیگناه در راستای روند غیرانسانی، دام گذاری و ارعاب شهروندان ایران در خارج از کشور از سوی دولت آمریکا انجام شده، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها این امر را قویا محکوم کرده و نسبت به پیامدهای آن به شهروندان ایرانی عازم مسافرت به آمریکا هشدار داده است.

وی با تاکید بر اینکه بازداشت و محاکمه خانم میرقلی خان بر اساس اتهامات بی اساس و نقض اصول بدیهی حقوقی بوده است، تصریح کرد که وزارت امورخارجه همواره به شرایط نگهداری او در طول دوران بازداشت و فشارهای روحی وارده به ایشان از طرق مختلف به دولت آمریکا اعتراض کرده و لذا دولت آمریکا را مسئول تالمات وارده به ایشان دانسته و حق شخصی و رسمی حقوقی آنرا برای ایشان و دولت جمهوری اسلامی ایران محفوظ می داند.

 

مهمانپرست ضمن تقدیر از حسن نیت دولت عمان برای تسهیل در بازگشت خانم میرقلی خان، از عدم توجه مقامات امریکایی به تقاضاهای مکرر برای آزادی فوری وی براساس ملاحظات انسانی ابراز تاسف نموده و آنرا انعکاسی از رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران می داند.

 

وی از وساطت برخی شخصیتهای برجسته بین المللی و مقامات برخی کشورهای دوست برای آزادی خانم میرقلی خان و سایر زندانیان بی گناه در آمریکا سپاسگزاری نمود و بازگشت خانم میرقلی خان در پایان دوران محکومیت را نمادی از بی احترامی دولت آمریکا به ارزشهای مشترک انسانی و تلاشهای یاد شده دانست.

 

مهمانپرست در خاتمه تاکید کرد، وزارت امور خارجه همچنان به تلاشهای همه جانبه خود برای آزادی زندانیان بیگناه ایران در زندانهای آمریکا و بهبود شرایط نگهداری آنها ادامه می دهد و از شخصیتهای مستقل بین المللی انتظار دارد در این راستا به دولت آمریکا فشار وارد آورند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.