انتقاد را جایگزین غیبت کنید

۰۳م آذر ،

خیلی از دوستی ها و رابط خانوادگی به خاطر غیبت از بین می رود پس می توان به جای غیبت به روش صحیح انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : بخش بسیاری از کدورت ها و نارضایتی ها بین اشخاص خانواده،دوستان،همکاران و همسایگان ناشی از غیبت است در حالی که اگر اشخاص شیوه درست انتقاد و ایراد گرفتن را یاد بگیرند این کدورت ها و دشمنی ها به وجود نمی آید .

یک کارشناس مذهبی در رابطه با غیبت گفت:غیبت به قلب عاطفی خانواده زخم خواهد زد غیبت بین اعضای خانواده شکاف عاطفی ایجاد می کند و به جای تقویت احساسات دوستانه، خشم آنها را نسبت به هم تقویت خواهد نمود به وسیله غیبت یک احساس منفی تکثیر می گردد و در قلب های همه شرکت کنندگان در غیبت سرایت می کند .

وی افزود: اشخاص وقتی خشمگین و رنجیده اند آغاز به غیبت می کنند زیرا از طریق درست قادر به کنترل خشم خود نیستند آدمهای قوی و معتدل وقتی نیاز به اصلاح اخلاق یا رفتار کسی ببینند انتقاد می کنند؛ اما ضعیف ها و آن ها که قلبشان بیمار شده است به غیبت پناه می برند و با غیبت احساسات خشم آلود خود را تقدیل می کنند.

وی اظهار داشت :گاهی غیبت تبدیل به یک عادت و سرگرمی می گردد در چنین خانواده هایی اعضای خانواده ه تدریج از جاده تقارن اخلاقی خارج می شوند در این گونه اشخاص به هر طریقی هم با آنها منطقی برخورد کنی باز هم از رفتار شما ایراد می گیرند و نسبت بدی به شما نسبت می دهند.
وی خاطر نشان کرد : اشخاصی به غیبت گرایش پیدا می کنند که در مقابل آزار دیگران ظاهری ساکت و آرام دارن زیرا صبر و تحمل اشخاص هم حدی دارد وی این گونه اشخاص به جای غیبت باید راه درست انتقاد کردن را بیاموزند.

گفتنی است: یادمان باشد بعد از انتقاد، عصبانیت یا عکس العمل طرف مقابل دیگر مهم نیست چون شما احترام و منطق رادر گفتگو رعایت کرده اید البته این که مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد تضمینی ندارد اما به هر حال با این روش او را از احساس، طرز تفکر و قضاوت خودتان مطلع ساخته اید./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.