انتقاد رسانه ها از جشنواره کن

جام جم آنلاین: مطبوعات و رسانه ها جشنواره فیلم کن را آماج انتقادات خود قرار دادند. آنها این جشنواره را بیش از حد تکراری و خسته کننده خواندند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین، “ماریانجیلا کاسترویلی”، از روزنامه ایتالیایی زبان کوریر کانادس که در کانادا منتشر می شود جشنواره را نامناسب ارزیابی کرد.

 وی گفت: خیلی درخشان نبود. فیلم های واقعا زیبا اندک بودند و بسیاری از آنها حتی شایستگی شرکت در رقابت را هم نداشتند.

“کارول دل امور”، از شبکه تی وی ای نیز اظهار داشت: فکر می کنم انتخاب فیلمها امسال خیلی محافظه کارانه و فارغ از جسارت انجام شده بود. چهار کارگردان حضور داشتند که قبلا جایزه نخل طلایی را دریافت کرده بودند. اما واقعا چیز جدید و درخشانی نبود. چیزی که فراموش نشود. این جشنواره یکی از معمولی ترین ها بود که دیده بودم.

“مارتینا ریوا”، از شبکه اسکای تی جی ۲۴ نیز که چندان رضایتی از جشنواره نداشت .

وی تاکید کرد: کیفیت فیلم های کن معمولا بالا است. اما از نظر من امسال کارهای عالی نظیر فیلمهای هنرپیشه یا درخت زندگی ترنس والیک که سال گذشته حضور داشتند نبود. امسال فیلمسازان برجسته ای حضور دارند اما کار قابل توجهی دیده نمی شود.

اما برای کارین بدت از نشریه هافینگتون پست، جشنواره چندان هم بد نبوده و توانسته چند فیلم خوبی پیدا کند.

او گفت: در ارتباط با انتخاب فیلم ها، من هم خوشحالم و هم نه. خوشحالم از این نظر که فیلم های وزینی حضور داشتند . دست کم از چهار فیلم خیلی لذت بردم. اما فیلم های بدی هم بودند منظورم خیلی تجاری و البته پوچ.

ظاهرا جشنواره امسال سینمای جهانی در کن نتوانسته است خاطر خوشی در یاد علاقمندان هنر هفتم بجای گذارد.(یورونیوز)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.