انتقاد عضو فراکسیون اصولگرایان از رفتار سیاسی اعضای فراکسیون رهروان ولایت

زهره طبیب زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: فراکسیون رهروان ولایت در قضایای انتخابات ریاست مجلس خط خود را به طور مشخص از فراکسیون اصولگرایان جدا کرد و علی رغم دعوت های مکرر فراکسیون اصولگرایان در جلسه مشترک حضور نیافت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان اصولگرا در ابتدای مجلس نهم معتقد بودند باید فراکسیون اصولگرایان برای انتخاب ریاست مجلس تشکیل جلسه دهد اما حامیان ریاست لاریجانی با تشکیل فراکسیون رهروان ولایت پیش دستی کردند.

وی ادامه داد: فراکسیون رهروان پس از آن اعلام کرد که مجلس نهم اقلیتی ندارد و اقلیت اندک مجلس هم با فراکسیون رهروان ادغام شده اند و سایر اصولگرایان مجلس نیز باید در قالب فراکسیون پایداری یا انقلاب اسلامی فعالیت کنند، در واقع در اولین گام فراکسیون رهروان برای سایر اصولگرایان مجلس به لحاظ سیاسی تعیین تکلیف کرد و جایی برای وحدت باقی نگذاشتند.

طبیب زاده با اشاره به جلسه هفته گذشته فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: برای جلسه روز سه شنبه از اصولگرایان مجلس برای حضور در جلسه فراکسیون اصولگرایان دعوت عمومی شد اما برخی اعضای فراکسیون رهروان در جلسه در روز سه شنبه مجلس لابه لا صندلی های مجلس راه می رفتند و اعلام می کردند که اعضای فراکسیون رهروان نباید در جلسه فراکسیون اصولگرایان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه با ادامه این اقدامات غیر اخلاقی عملا وحدت در آغاز مجلس نهم منتفی شده است، ادامه داد: اعضای فراکسیون رهروان در مسند های اجرایی مهم مجلس حضور دارند و لابی گسترده ای برای همراه کردن سایر نمایندگان مجلس با اهداف خود دارند که این لابی گسترده میزان تاثیر گذاری خود در مجلس را در تصویب اعتبار نامه ها نشان داد.

طبیب زاده افزود: در قضیه اعتبارنامه ها فراکسیون رهروان با لابی خود در مجلس تلاش کرد همه چیز را به صورت مسالمت آمیز و با شیوه تساهل و تسامح حل کند.

وی در خصوص آرایش سیاسی فراکسیون اصولگرایان گفت: در جلسه فراکسیون اصولگرایان حدود ۱۰۰ نماینده حضور داشتند که همگی از اصولگرایان با سابقه و فعالان سیاسی کشور بودند که برای فعالیت های سیاسی در فراکسیون واحد متمرکز شده اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر اینکه کیفیت سابقه سیاسی اعضای فراکسیون بسیار مهم است ادامه داد: با گذشت زمان در مجلس جریان اصیل سیاسی که سخنان کارشناسی برای گفتن و شنیدن دارد جای خود را بین نمایندگان باز می کند.

وی افزود: ممکن است امروز نمایندگان به دلیل کمبود اطلاعات قدرت جریان شناسی نداشته باشند اما با گذشت زمان غبار کدورت ها زدوده خواهد شد و حقیقت واقعی خود را می نمایاند و نمایندگان قدرت تشخیص و تصمیم گیری پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در جریان انتخاب ریاست مجلس نهم هواداران علی لاریجانی برای ریاست مجلس فراکسیون رهروان ولایت را با بیش از ۱۵۰ نماینده تشکیل دادند. این فراکسیون پس از مدتی اعلام کرد فقط کار کرد انتخاباتی نداشته و در مجلس نهم فعالیتی گسترده خواهد داشت.

فراکسیون اصولگرایان نیز در قالب طرفداران ریاست حدادعادل بر مجلس تشکیل جلسه داد و از همه منتخبان اصولگرای مجلس هشتم با گرایشات سیاسی مختلف دعوت کرد در این جلسه شرکت کنند اما هیئت موسس فراکسیون رهروان اعلام کردند در این جلسه شرکت نخواهند کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.