انتقاد کارگردان هالیوودی از فرهنگ سکولار آمریکا

انتقاد کارگردان هالیوودی از فرهنگ سکولار آمریکا

جام جم آنلاین: گردهمایی هنرمندان مقابل تئاتر شهر برای محکومیت هتک حرمت به پیامبر(ص) حاشیه‌های جذابی داشت.

به گزارش مهر، تعدادی از هنرمندان شامگاه یکشنبه در اعتراض به هتک‌حرمت ساحت مقدس پیامبر اسلام مقابل تئاترشهر گردهم آمدند تا با امضای بیانیه‌ای ساخت فیلم موهن را محکوم کنند. در این میان شهروندان بسیاری نیز در مراسم حاضر بودند و با توجه به حضور چهره‌های شناخته شده در این تجمع، اکثرا با تلفن همراه مشغول ضبط مراسم بودند.

این گردهمایی با اجرای سیدجواد هاشمی که سعی در ایجاد فضایی پرشور و نشاط داشت، برگزار شد. او با نام بردن از کشورهایی که به نوعی اعتراض خود را به این موضوع نشان داده‌اند، گفت: ما باور نمی‌کنیم مسلمانان کسی را کشته باشند و بهتر است برخی از فضای ایجاد شده سوءاستفاده نکنند.

در ادامه برنامه بهرام حیدری از مدیران ارشد یک کمپانی هالیوودی که پیش از این در یک نشست خبری با حضور شان(علی) استون شناخته شده بود، همراه همسرش ملیسا کارتر روی سن آمد. نکته قابل توجه اینکه کارتر به سختی می‌توانست راه برود و چند دقیقه‌ای طول کشید تا بتواند سه چهار پله سن را بالا بیاید.

ساخت پروژه‌ای مشارکتی درباره خلیج فارس

از دیگر هنرمندان هالیوودی حاضر در مراسم اسکات جیمی فرانک، کارگردان هالیوودی و بری گرین بازیگر کانادایی بودند. فرانک عبارت «سلام چطوری» را به فارسی آموخته بود و با لحن جالبی آن را ادا کرد و بعد به انگلیسی سخنانی گفت که حیدری ترجمه کرد. وی گفت: پروژه یک فیلم درباره خلیج فارس در حال نگارش است و به‌زودی وارد ساخت آن می‌شویم. من عذر می‌خواهم که فرهنگ سکولار ما نفهمید و به مقدسات توهین کرد. امیدوارم با ساخت آثاری مشترک موفق به ایجاد همدلی و پلی بین فرهنگ‌هایمان شویم.

بری گرین نیز که طبق توضیح حیدری در فیلم «رستم و سهراب» صداپیشگی شخصیت افراسیاب را به عهده دارد، اظهار کرد: من در اینجا به‌عنوان نماینده کشور کانادا حضور ندارم، اما بدانید آن فیلم موهن، یک زباله است و نباید به هیچ وجه آن را جدی گرفت و سازندگان آن فیلمساز نیستند.

در ادامه ملیسا کارتر بیانیه هنرمندان را به زبان انگلیسی خواند و هاشمی نیز آن را به زبان فارسی قرائت کرد. کارتر درباره احساسش نسبت به ساخت آن فیلم گفت: من نتوانستم بیش از یک دقیقه آن را فیلم را تحمل کنم. من معصوم نیستم که بگویم از دیدن این اثر عصبانی نشدم و برای سازندگانشان دعا می‌کنم.

تنها امیدوارم با حضور امام مهدی(عج) و حضرت عیسی(ع) کسانی که مقدسات را نمی‌فهمند ناچار به سجده در برابر آنها شوند.

افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، فرهاد بشارتی، ولی‌‌الله مؤمنی، جمال شورجه، صدرالدین حجازی، عزت‌الله رمضانی‌فر، داوود فتحعلی‌بیگی، علی عطشانی، گیتی معینی، صدرالدین حجازی و حسین پرستار ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.


jamejamonline.ir – 22 –

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.